شنبه , 1 اردیبهشت 1403

رییس اداره تعاون : بخش عمده سهمیه اشتغال فردیس محقق نشده است

بهنام بهداروند روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس افزود:  قرار بود تا پایان مهرماه امسال برای ۲ هزار و۳۶۵ نفر اشتغال  در فردیس ایجاد شود که تاکنون فقط وضعیت شغلی ۸۲۸ نفر مشخص  شده است.

وی گفت : طبق گزارش اداره صنعت ، معدن و تجارت فردیس ، امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر جذب بازار کار در بخش صنعت این شهرستان شده اند اما بررسی سامانه اشتغال فردیس عدد ۳۶۸ نفر را نشان می دهد که این  اختلاف ارقام  نیازمند بررسی دوباره است.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید فردیس از تعهد  ۱۰۰ نفری برای ایجاد اشتغال تنها ۲۰ نفر ، ورزش جوانان از ۶۰ نفر اشتغال  ۱۲ نفر، کمیته امداد از ۳۳۰نفر  اشتغال ۳۲۵ نفر، سهمیه بهزیستی ۱۹۲ نفر اشتغال ۲۳ نفر، بنیاد شهید از ۷۰ نفر اشتغال پنج نفر و دامپزشکی فردیس از ۱۵ اشتغال فقط پنج نفر مشغول به کار کرده است.

وی نرخ بیکاری در شهرستان فردیس را ۹.۵ درصد اعلام کرد و گفت : امسال  ۳۲۵ نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

بهداروند در ادامه افزود: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بخشی از مراکز اشتغالزا  مانند شرکت‌ها و فروشگاه‌ها سبب  قطع همکاری کارفرمایان با کارگران شده است که به موجب آن  افزایش میزان درخواست بیمه بیکاری در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فردیس  را شاهد بوده‌ایم.

وی بیان داشت:  امسال  ۸۵۵ مورد پرونده  اختلاف کارگری و کارفرمایی در این شهرستان رسیدگی شده است.

شهرستان فردیس با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …