جمعه , 7 اردیبهشت 1403

۹۸ درصد نوزادان در البرز از ذخیره خون بند ناف محروم هستند

احمدرضا فیروزی روز دوشنبه در نشستی که به مناسبت هفته جهانی بانک خون بند ناف در بیمارستان تخت جمشید کرج با حضور جمعی از پزشکان متخصص زنان و زایمان این بیمارستان برگزار شد، افزود: از ابتدای شکل گیری شرکت بن یاخته های دفتر نمایندگی البرز تاکنون سه هزار و ۳۰۰ قرارداد ذخیره موفق خون بندناف منعقد شده است.

رییس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه این تعداد ذخیره خون بند ناف نسبت به جمعیت استان عدد بالایی نیست، اظهار داشت: فقط برای ذخیره خون بند ناف ۲ درصد از جمعیت هدف البرز اقدام شده است.

وی به اهمیت ذخیره سازی این خون اشاره کرد و گفت: ذخیره این خون با سلامت جامعه گره خورده است و به درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج و صعب العلاج کمک می کند.

فیروزی، درمان حدود ۱۰۰ نوع بیماری را با استفاده از این خون دانست و افزود: آحاد مردم  از اهمیت این خون آگاهی ندارند که بایستی آگاهی رسانی و فرهنگ سازی مناسب در سطح جامعه انجام شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی بانک خون بند ناف رویان در کشور ما منجر شد که طیف گسترده ای از جمعیت کشور را پوشش دهیم و خون های ارزشمندی که پیش از این به عنوان زباله های بیولوژیکی دور ریخته می شد، ذخیره سازی و پشتوانه سلامت فرزندانمان شود.

نخستین بانک خون بند ناف در استان البرز در سال ۱۳۹۲ در شهر کرج و دومین شعبه آن در سال ۱۳۹۶ در فردیس راه اندازی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …