پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بیعت دوباره البرزی ها با ولایت سرتیتر اخبار ایران کوچک

 هفته گذشته (چهارم تا دهم دی ماه )رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد.

ویروس کرونا موضوعی  است که به عنوان مهم ترین خبر روزانه و دغدغه مردم نه تنها البرز بلکه کشور و جهان شده است، این در حالی است که با واکسیناسیون گسترده ای که به خصوص طی ماه های اخیر در استان شاهد آن هستیم، فوتی های ناشی از این ویروس منحوس در البرز در بسیاری از روزها به نزدیک صفر یا صفر رسیده است.

اگر چه دکتر مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان در هفته ای که گذشت بیان کرده بود که پای اومیکرون به این استان باز شده اما در مجموع البرز در هفته گذشته بیشترین روزهایی که میزان فوتی های ناشی از شیوع ویروس کرونا به صفر رسیده بود را شاهد بودیم.

برگزاری مراسم شصست و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران از اخبار مهم هفته گذشته در این استان بود.

به همین منظور مراسمی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن امام خمینی (ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد.

علی سلاجقه در این مراسم اعلام کرد که حقابه های زیست محیطی رودخانه ها و تالاب های کشور در سه بخش کم آبی ،‌ میان آبی و پرآبی مشخص و ابلاغ شده است.

روستا بازارها در کشور توسعه می یابند، عنوان خبری که به نقل از هومن لیاقتی  عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در البرز  مطرح شد.

وی  اعلام کرد که به منظور عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی ، باغی ودامی ، توسعه و تقویت «روستاها بازارها» در مناطق مختلف کشور در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است.

پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج، از مهم ترین پروژه های نیمه کاره در این استان است و در آخرین خبر مجتبی جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان البرز در خبری با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت:تلاش ها بر تکمیل این پروژه ها در کوتاه ترین زمان است.

گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، شهید قاسم سلیمانی نیز از مطالب مهم خبری هفته گذشته در البرز بود که به همین منظور نیز برنامه های مختلفی در این استان برگزار شد.

غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : دستگاه های اجرایی و مدیران باید مدیریت جهادی این شهید بزرگوار را الگو قرار دهند.

بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، یکی از مسائلی است که به موضوع اصلی در این استان تبدیل شده و طی سال های اخیر گام های بزرگی برای حل این مشکل برداشته شد.

در آخرین اقدام در خبری به نقل از حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز عنوان شد که واگذاری این بیمارستان قطعی شد.

وی بیان کرده بود که  واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) کرج به بنیاد شهید و امورایثارگران کشور با پیگیری دستگاه قضایی قطعی شد.

آلودگی هوا مشکلی که طی هفته های گذشته  البرز را درگیر و هواشناسی این استان نسبت به این مساله هشدارهای لازم را داده بود.

هواشناسی البرز در هفته ای که گذشت  اعلام کرد که ذرات معلق و آلاینده‌ها تا اوایل هفته آینده در آسمان استان ماندگار هستند.

برگزاری شانزدهمین نشست دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک ایران که به صورت حضوری و مجازی به میزبانی انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم  استان البرز در محل اتاق بازرگانی این استان از دیگر مطالب مهم خبری هفته گذشته در البرز بود که سخنرانان و مدعوین زیادی در این نشست حضور داشتند.

بهرام شهریاری نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یکی از این سخنرانان بود که ضمن انتقاد از واردات پوشاک گفت: در دولت قبل دستورالعملی تدارک دیده شده بود تا ضمن پیگیری و نظارت بر مناطق آزاد از واردات پوشاک جلوگیری شود، اما متاسفانه این اقدام همچنان مسکوت مانده است.

۹ دی،روز بصیرت سر تیتر اخبار مهم در هفته گذشته بود که شاهد حضور دوباره مردم و بیعت مجدد مردم استان البرز با آرمان های والای اسلام و انقلاب بودیم.

به همین منظور نشست و مراسم هایی مختلفی در سطح استان برگزار که به برخی از آنها در ادامه ادامه گزارش پرداخته می شود.

فواد ایزدی مدیر میز مطالعات ایران و آمریکا به نقش استکبار جهانی و دشمنان اسلام در فتنه سال ۸۸ در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت، گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و یادبود سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی(ره) فردیس استان البرز برگزار شد عنوان کرده بود که  ملت همیشه در صحنه ایران ، این فتنه را ناکام گذاشت و امروز نشانه های افول آمریکا در جهان آشکار شده است.

حشمت الله قنبری مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان نیز در مراسمی که به همین مناسبت در مصلا کرج برگزار شد  با بیان اینکه حماسه ۹ دی یک هویت همیشه در جریان است، اعلام کرد که مردم قهرمان و انقلابی ایران هرآنچه که در تعارض با ولایت فقیه و ارزش های انقلاب اسلامی احساس کنند، حذف خواهند کرد.

گرفتار شدن ۲۵ نفر در میان دود و آتش نیز از مسائل مهمی بود که هفته گذشته استان البرز شاهد وقوع آن بودیم.

بر اساس این خبر، ۲۵ شهروند کرجی در میان دود ناشی از آتش سوزی یک ساختمان چهار طبقه گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

بیمارستان نیمه کاره فردیس، یکی از مطالب مهمی است که به خصوص طی سال های اخیر به آن پرداخته شده و به عنوان مهم ترین مطالبه مردمی شهرستان فردیس خواسته شده که این مهم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

مطلبی که استاندار و فرماندار شهرستان فردیس در جلسه شورای اداری هفته گذشته در این شهرستان بر آن تاکید کردند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز در این نشست گفته بود که مشکل مالی سبب توقف ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس شده که درصدد رفع آن هستیم.

ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس نیز در این نشست عنوان کرده بود که توقف عملیات تکمیل تنها بیمارستان دولتی فردیس باعث نارضایتی مردم این خطه شده است.

زمینه جذب سهمیه ۶۰ میلیون متر مکعبی آب از سدهای البرز فراهم شد، از دیگر اخبار هفته گذشته در این استان بود که به نقل از عبداللهی استاندار البرز مطرح شد، وی در بازدیدی از چند پروژه عمرانی البرز مطرح کرده بود که با رایزنی های انجام شده ، بستر برای جذب سهمیه جدید ۶۰ میلیون مترمکعبی آب از سدهای کرج و طالقان فراهم می شود.

حسن ختام البرز در هفته ای که گذشت به خطبه های نماز جمعه به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج برمی گردد که مهم ترین موضوعی که وی در این خطبه ها به آن اشاره کرد در خصوص برجام بود.

وی در بخشی از خطبه های خود  با اشاره به یاوه گویی های برخی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود که ملت قهرمان ایران از هیچ گونه تهدیدی هراس ندارد و از مواضع مستحکم خود در برجام و هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن هفت شهرستان طالقان، چهارباغ ، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …