شنبه , 1 اردیبهشت 1403

۳۰ برنامه با موضوع اعتیاد  در مدارس البرز درحال اجرا است

سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به نقش موثر آموزش و پرورش در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای مصون‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر اساس سند تحول بنیادین اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان بهترین سفیران برای اطلاع رسانی به خانواده های خود در زمینه پیامدهای منفی اعتیاد و آسیب های اجتماعی هستند.

وی بیان داشت: این برنامه ها در قالب طرح  نماد (نظام مراقبتی دانش آموزان)، نوجوان  سالم و یاریگران زندگی سازماندهی شده است تا دانش آموزان مهارت « نه گفتن» را در مقابل رفتارهای پرخطر بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه هر سال به عنوان هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این برنامه ها دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به همراه اولیای خود در بستر شاد حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه در مقابل اعتیاد و آسیب های اجتماعی آموزش ببینند.

قاسمی تصریح کرد: به منظورآشنایی دانش آموزان، اقدام های آموزشی و تبیینی با موضوع اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نیز با  محوریت انسان سالم در طول سال تحصیلی در مدارس استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس البرز با محوریت آموزشی،تربیتی و مهارتی و با همکاری کارشناسان و مسوولان دادگستری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان در دستور کار قرار دارد.

قاسمی  با بیان اینکه توسعه زیرساخت های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در استان البرز نیاز به توجه دارد،تصریح کرد: ارائه آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد زیرا در سال های اخیر شاهد کاهش سن اعتیاد در جامعه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای مقابله جدی با پدیده اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی باید به شکل عملیاتی گام برداشت تا بتوان از گسترش دامنه اعتیاد و آسیب ها در جامعه پیشگیری کرد.

وی افزود: توانمندسازی دانش آموزان درکانون های مدرسه، خانواده و محله در برابر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی محور فعالیت‌ها ی آموزش و پرورش البرز را تشکیل می‌دهد.

قاسمی گفت: نهضت فرهنگ پیشگیری می‌تواند در ایجاد یک جریان فرهنگی برای تغییر نگرش و رفتار کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و جلب توجه آنان برای مواجهه مؤثر با رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی مفید باشد.

وی تاکید کرد: شعار سال ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با مواد مخدر (یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی – پیشگیری از اعتیاد) است، این انتظار وجود دارد فعالان آموزش و پرورش استان با در نظر گرفتن شعار ستاد و با محوریت خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی را در دوره شیوع ویروس کرونا بیشتر مورد توجه قرار دهند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …