یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

داوطلبان کنکور در البرز تب سنجی می شوند

اصغر افشار روز  سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی درجریان برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی سختگیرانه اجرا می‌شود، اظهارداشت: تمامی داوطلبان و دست‌اندرکاران کنکور پیش از ورود به حوزه آزمون تب سنجی و برای افراد مشکوک نیز اتاق قرنطینه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی داوطلبان و دست‌اندرکاران کنکور، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است تا شرکت کنندگان دراین ماراتن با اطمینان خاطر بیشتری در حوزه‌های آزمون حاضر شوند.

وی با بیان اینکه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی با هدف اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از چند روز قبل از تمام حوزه‌های آزمون کنکور استان البرز بازید کردند، یادآورشد: در روز برگزاری آزمون نیز کارشناسان بهداشت حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در تمام حوزه‌ها به صورت مستمر حضور دارند.

وی بیان داشت: صندلی های حوزه های آزمون نیز در فاصله ۲ متری چینش شده و تمامی حوزه های آزمون از تهویه مناسب برخوردارند تا داوطلبان در فضایی امن و راحت آزمونشان را پشت سر بگذارند.

افشار ادامه داد: آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امسال در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر ماه همزمان با سراسر کشور درالبرز نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: طبق اعلام سازمان سنجش ، داوطلبان از روز یکشنبه ششم تیر تا روز سه‌ شنبه هفتم تیرماه جاری فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان در روز برگزاری آزمون ، کپی کارت شرکت در جلسه ، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار خود را به همراه داشته باشند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: آزمون کنکور سراسری امسال در گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه هفته جاری، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه آینده برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت همکاری داوطلبان و خانواده هایشان با دست اندرکاران برگزاری آزمون از جمله رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و یادآورشد: خانواده‌های دانش‌آموزان و دیگر افراد همراه نیز باید در روز برگزاری آزمون از تجمع مقابل حوزه‌های امتحانی خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.

افشاربا بیان اینکه داوطلبان خواست از همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت، انگشتر و دستبند هوشمند هنگام ورود به حوزه امتحانی خودداری کنند وادامه داد: همراه داشتن این وسایل هنگام برگزاری آزمون تخلف محسوب می شود و با فرد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

حدود ۴۱ هزار نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۰ استان البرز شرکت می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …