شنبه , 15 اردیبهشت 1403

تولید داخلی چمن مصنوعی برای زمین‌های ورزشی طبق استانداردهای فیفا

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه محرابی» در جریان بازدید از یکی از واحدهای تولیدکننده چمن مصنوعی افزود: ظرفیت نصب شده چمن مصنوعی در کشور ۳۹ هزار تن است.

وی بیان‌داشت: با حمایت‌های دولت و ظرفیت‌سازی‌های انجام‌شده، علاوه بر تولید این محصولات و تأمین نیاز داخل، اتفاق‌های خوبی در راستای صادرات چمن مصنوعی به همراه شرایط نصب مورد نظر فیفا به کشورهای منطقه را شاهد هستیم.

محرابی تاکیدکرد: در این راستا رفع موانع صادراتی از جمله مجوز صادرات به ملزومات مورد نیاز (گرانول لاستیک مستعمل) برای نصب چمن حائز اهمیت است.

وی گفت: این واحد در راستای استفاده چمن مصنوعی در زمین‌های ورزشی استاندارد و با استانداردهای مورد نیاز فیفا، دارای آزمایشگاه مجهز بوده و در راستای تامین چمن مورد استفاده در پیست‌های دو میدانی و سایر ورزش‌های بین‌المللی دارای توان تولید در انواع مختلف از نظر جنس، رنگ‌بندی و تنوع بافت است.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت ادامه‌داد: طرح توسعه واحد مذکور با ورود ماشین‌آلات خطوط تولید چمن به کشور تکمیل شده و با نصب و راه‌اندازی آنها، ظرفیت تولید چمن مصنوعی این واحد به سه‌هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

وی اضافه‌کرد: این در حالی است که با تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، این واحد با تغییر مواد اولیه مورد نیاز تولید، درصدد راه‌اندازی چرخه بازیافت چمن مصنوعی در آینده نزدیک است.

وی اظهار داشت: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» با حمایت از توانمندی‌های داخلی و تکیه ‌بر هموارسازی راه‌های ورود فناوری‌های نوین این حوزه به کشور و انتقال دانش فنی، این واحد موفق به سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولیدات خود شده و با وجود تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان، اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید نخ چمن مصنوعی توسط متخصصان و مهندسان ایرانی کرده و در سال ۹۹ با ظرفیت سالیانه هفت هزار و ۲۰۰ تن نخ چمن مصنوعی و با اشتغال ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدام‌های ورزشی در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: این وزارتخانه در مدت هشت سال گذشته ۲هزار و ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی و تعداد زیادی خانه‌های ورزش روستایی در سطح کشور احداث و تحویل مردم داده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …