یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

طرح ملی نماد در البرز نیاز به همکاری دستگاه ها دارد

علی رحمانی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی برون سازمانی طرح ملی نماد در مرکز استانی مشاوره روانشناختی رازی مستقر درکرج طرح نماد را محوری‌ترین برنامه این وزارتخانه برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این طرح نظام مراقبت اجتماعی کشور را شکل می دهد.

وی بیان داشت: این طرح محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقای مهارت ها و نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان است که به صورت آزمایشی در کشور در شهرستان نظرآباد استان البرز اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را درمان کنیم باید به ریشه‌ها و نشاط اجتماعی توجه و بر توانمندسازی تمرکز کنیم.

رحمانی اولویت این فعالیت‌ها را غربالگری روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه اجرای تمام برنامه‌ها ذکر کرد که همه دانش آموزان را زیر پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: برای حمایت ازدانش آموزان آسیب پذیر نیاز به کمک دستگاه هایی که دراین طرح مهم نامشان ذکر شده داریم تا امکان ارائه خدمات به دانش آموزان دراستان البرز در زمان مورد نیاز فراهم شود.

وی اضافه کرد: خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با محوریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان نیز دراستان البرز در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی  رازی فعال شده است.

رحمانی یادآورشد: خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است

وی یادآورشد: این خط تلفن با شماره اختصاصی ۱۵۷۰، به منظور اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است.

رحمانی  عنوان کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است، برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این سامانه می تواند به دانش آموزان آسیب دیده اجتماعی در ابعاد مختلف کمک کند.

وی افزود: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می کند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان  در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه  شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.

رحمانی میز خدمات طرح ملی نماد را بستری مناسب برای پیشگیری از آسیب ها در بین جامعه دانش آموزی دانست و گفت: این طرح در واقع مکمل اورژانس اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این میز با هدف شتاب بخشی در روند خدمات دهی به دانش آموزان آسیب پذیر از سال گذشته در استان ها در دستور کاری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اعضای تیم تخصصی مداخله در فوریت های روانی واجتماعی استان  البرز را شامل روانپزشک، پزشک عمومی و مشاوره حقوقی حسب مورد، روان شناس بالینی، مشاور، مددکار اجتماعی است که این خدمات را در سطح مداخله دربحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی، پاسخگویی تلفنی و خدمات سیار در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز ارائه می دهند.

دراین نشست نمایندگان دستگاه های ذیربط در اجرای طرح ملی نماد به بیان دیدگاه های خود در زمینه چگونگی همکاری با طرح نماد در مدارس استان البرز پرداختند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …