یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۱۲۷ کودک خیابانی در البرز ساماندهی شدند

اسدالله حیدری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: علاوه بر این تعداد کودک خیابانی طی این مدت هشت نفر مبتلا به اختلال هویت جنسی به مراکز آسیب دیدگان اجتماعی ،یک نفر به مرکز بازپروری و سه نفر به خانه امن معرفی شدند. 
وی ادامه داد: از مجموع خدمت گیرندگان مراکز کودکان خیابانی استان۹۲.۱۳ درصد کودکان کار و ۷.۸۷ درصد کودکان خیابانی می باشند .
حیدری گفت: با توجه به آمار موجود ۸۳.۴۶درصد کودکان خدمت گیرنده از مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی کودکان اتباع خارجی بوده و۱۶.۵۴درصد کودکان ایرانی می باشند.
وی یاد آورشد: با توجه به آمار موجود ۹۰.۵۵  درصد کودکان خدمت گیرنده از مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی کودکان را پسران و ۹.۴۵درصد کودکان را دختران تشکیل می دهند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: آمار بالای پسران در بین کودکان کار و خیابان ناشی از عدم فعالیت مراکز حمایتی، آموزشی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ است، کم بودن تعداد دختران کار نسبت به پسران و نبود مرکز نگهداری شبانه روزی دخترانه کودکان کار و خیابان می باشد. 
به گفته وی  ۵۱درصد کودکان کار در گروه سنی۶ تا ۱۱ سال، ۵۵.۹۱ درصد  ۱۲ تا ۱۴ سال ، مابقی بین ۱۵ تا ۱۸ سال سن و  زیر ۶ سال قرار دارند .
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: بررسی وضعیت تحصیلی کودکان نشان می دهد ۴۴.۰۹ درصد تحصیلات در مقطع دبستان ،۴۶.۴۶  درصد از این کودکان ترک تحصیل کرده و ۷.۰۹ درصد کودکان دوران راهنمایی و مابقی در مقطع متوسطه و زیر سن مدرسه هستند.
حیدری، در خصوص نوع مشکل کودکان کار و خیابان البرز نیز  گفت:  ۷.۸۷ درصد این کودکان نیز به دلیل بدسرپرستی خدمت گیرنده مراکز بوده اند  و ۹۲.۱۳ درصد به سایر دلایل زیرپوشش حمایتی بهزیستی قرار گرفته اند. 
اداره کل بهزیستی استان البرز با احتساب موارد پذیرش شده در سالهای قبل که همچنان از مراکز تحت نظارت خدمات دریافت می کنند در مجموع در سال ۱۴۰۰  به تعداد ۸۹۶ نفر از کودکان کار وخیابانی خدمات ارایه می کند که۸۴۷  نفر از این تعداد مربوط به سال ۹۶ تا ۹۹می باشد. 
همچنین از کل پذیرش های صورت گرفته در مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی ، حدود ۵.۷۶ درصد مربوط به مبتلایان به اختلال هویت جنسی، حدود ۲.۱۶ درصد مربوط به زنان خشونت دیده پذیرش شده درخانه های امن و ۰.۷۲ درصد  مربوط به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی مراکز بازپروری می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …