جمعه , 7 اردیبهشت 1403

چهارباغ دارای واحد قضایی مستقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کلنگ احداث ساختمان دادگستری شهرستان چهارباغ با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رئیس دادگستری و دادستان چهارباغ و نیز امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ زنی شد.

حسین فاضلی هریکندی  با اشاره به نگاه ویژه دادگستری کل استان به چهارباغ گفت: مجموعه قضایی استان اولین دستگاه در البرز بود که تشکیلات قضایی شهرستان را با انعکاس شرایط این بخش، با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه در سال 1398 و قبل از شهرستان شدن آن مستقر کرد.

وی افزود: در همان سال، تشکیلات قضایی دادگاه بخش به سطح دادگستری شهرستان ارتقا یافت و رئیس دادگستری و دادستان مستقر شدند.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان های نوپا و دارای مشکلات زیرساختی است بیان کرد: این مشکل در شهرستان چهارباغ حادتر است و با وجود مساعدت‌های مسئولان شهری، مجموعه قضایی چهارباغ مشکل کمبود فضای فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری ویژه دادگستری کل استان و علی رغم کمبود اعتبارات و منابع مالی، با نظر مساعد رئیس قوه قضائیه، از محل اعتبارات حساب خاص، ساختمان دادگستری چهارباغ تامین اعتبار شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز در خصوص ویژگی‌های ساختمانی که امروز کلنگ احداث آن بر زمین زده شد، گفت: این مجتمع قضایی دارای حدود 3700 متر زیربنا  است که در سه و نیم طبقه ساخته خواهد شد و علاوه بر بخش‌های اداری و دفتر رئیس دادگستری، دادستان و معاونان آن‌ها، احداث 19 شعبه جهت دادسرا و دادگاه نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون در مجموع 9 شعبه دادسرا و دادگاه در این شهرستان مستقر است با احداث این ساختمان که در دو فاز و در مدت زمان 18 ماه انجام خواهد شد، در صورت تامین نیروی انسانی و با افزایش صد درصدی شعب قضایی، با تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، خدمات قضایی به نحو مطلوب تری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …