یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی البرز کلیدی شد

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیش بینی قرارگاه آسیب های اجتماعی در استانداری البرز، اظهار داشت: این کارگروه نیز در راستای آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقای سلامت روانی جامعه است.

وی بیان داشت: آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب‌آوری به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی جامعه است و در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

فهمیده با بیان اینکه رفع آسیب های اجتماعی دراین استان نیازمند توجه ویژه و دوره های آموزشی مختلف برای جامعه هدف است،اضافه کرد: بیکاری، حاشیه نشینی، مصرف مواد مخدر، طلاق، خشونت و امثال آن از آسیب های اجتماعی شاخص هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و هر کدام به نوعی بر دیگری اثرگذار است.

وی یادآورشد: آسیب های اجتماعی منجر به وجود آمدن معضلاتی همچون اختلافات دامنه‌دار خانوادگی می شود که بنیان خانواده را به عنوان مهمترین اصل جامعه به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: در زمینه تحصیل دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع  کرونا، مشکلات اجتماعی این حوزه نمود بیشتری پیدا کرد که موجب افت تحصیلی در برخی دانش آموزان و بروز سایر موارد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: بسیار مهم است برای رفع آسیب های اجتماعی زمینه اجرای دوره های آموزشی برای جوامع هدف با سرعت بیشتری فراهم شود.

وی عنوان کرد: مردم باید به صورت ملموس ساماندهی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را احساس کنند.

فهمیده تاکید کرد: درقالب این کارگروه دوره های آموزشی توانمندسازی با نگاه جهادی و انقلابی در موضوعات اجتماعی برنامه ریزی شده است تا برای جامعه هدف در دستگاه های مختلف عضو قرارگاه اجتماعی در استان اجرایی شود.

استان البرز ۲۵ هزار فرهنگی و حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …