شنبه , 8 اردیبهشت 1403

فرماندار مهریز: چاه‌های کشاورزی بدون سامانه هوشمند ساماندهی می شود

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان افزود: دولت از هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی در شهر به خصوص مناطق روستایی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه در این خصوص به همکاری و همراهی کشاورزان نیاز است ادامه داد: تجهیز تمامی چاه‌های فعال کشاورزی و صنعتی به کنتورهای هوشمند ،نقش اصلی در مدیریت مصرف آب در این منطقه دارد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با تکمیل پروژه نصب کنتور هوشمند در شهرستان با همکاری مردم  شاهد اجرای بهتر مدیریت منابع آب و جلوگیری از برداشت غیرمجاز از سوی مالکان چاه‌های کشاورزی باشیم.

زارع زاده مهریزی گفت: حدود ۸۰ درصد کنتور چاه‌های بخش کشاورزی شهرستان هوشمند است ، باید با قوت این طرح با همکاری جامعه هدف و پیگیری روستاییان و همیاری دهیاران و شوراهای اسلامی کامل شود.

فرماندار مهریز: چاه‌های کشاورزی بدون سامانه هوشمند ساماندهی می شود

طرح هوشمندسازی چاه‌ها که با هدف اعمال مدیریت بهینه در برداشت‌ بخش کشاورزی از منابع آب زیرزمینی از سال ۱۳۹۰ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت هم اکنون به دلیل افزایش قیمت تجهیزات ناشی از افزایش قیمت ارز با چالش‌های جدی مواجه است،تداوم این امر زنگ خطری برای سفره‌های زیرزمینی آب خواهد بود.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است .

سطح زیرکشت زمین های کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره‌بردار در کاشت، داشت و برداشت محصول باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …