یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نصرالله: پیروزی سال ۲۰۰۰، استقلال را برای لبنان به ارمغان آورد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری “العهد” لبنان، نصرالله ادامه داد: ما همچنان در قلب نبرد استقلال، حق حاکمیت و آزادی بوده و در مراحل متعددی پیروز شدیم.

وی ادامه داد: اطمینان داریم که پیروزی‌های بیشتری در انتظار ماست و روزی خواهد آمد که برای وطنمان حق حاکمیت و آزادی واقعی غیرقابل بحث به ارمغان خواهیم آورد.

وی عید استقلال را به لبنانی‌ها تبریک گفت و از خداوند خواست به ملت لبنان قدرت حفظ آزادی و حق حاکمیت دولت خود را عطا کند.

نصرالله تصریح کرد که لبنانی سال ۱۹۴۲ که به استقلال رسید، پا به مرحله جدیدی به عنوان یک کشور گذاشت و مسؤولیت تمام لبنانی هاست که استقلال خود را حفظ کنند، و اگر استقلال آنها صوری است آن را به یک استقلال کامل و حقیقی مبدل سازند.
وی که در خصوص آخرین تحولات سیاسی سخن می گفت، افزود که بخش بزرگی از ملت لبنان مقاومت کردند و به مقاومت به انواع مختلف آن ایمان آوردند تا پیروزی بزرگ حاصل شد و سال ۱۹۸۵ هنگامی که نیروهای اشغالگر صهیونیست از بیروت، کوه‌های لبنان، صیدا، راشیا خارج شدند و در نهایت منجر به پیروزی بزرگ سال ۲۰۰۰ و فرار اسرائیل از جنوب لبنان شد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: تا زمانی که لبنان در دایره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب جنگ برای کسب استقلال و حاکمیت باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ما در بسیاری از مراحل به پیروزی رسیده بودیم و اطمینان داریم که اگر با عزم و اراده و ثابت قدمی این مسیر را ادامه دهیم، پیروزی‌های بیشتری در انتظار ما خواهد بود.

سید  نصرالله با بیان این که  قرار گرفتن حزب‌الله در فهرست تروریستی به تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط دارد،  تأکید کرد که این اقدامات هیچ تاثیری بر عزم مقاومت یا بیداری محیط‌هایی که مقاومت در آن حضور داشته، ندارد.

عادی سازی روابط برخی کشورها با صهیونیست‌ها 

دبیر کل حزب‌الله لبنان به ورود علنی رژیم صهیونیستی به شمال آفریقا و خطراتی که این اقدام بر کشورهای عربی در این منطقه از جمله الجزایر به جا خواهد گذاشت، اشاره کرد و گفت: شاهد تسریع در مسیر عادی سازی هستیم و آخرین آن، افتضاح و اقدام معیوبی است که در مغرب شاهد آن بودیم و همچنین شاهد افزایش تنگناها و فشارها برای تمام کسانی هستیم که از مقاومت حمایت می‌کنند.

بحران شیوع کرونا در لبنان

سید حسن نصرالله به اوضاع شیوع ویروس کرونا در لبنان اشاره کرد و گفت: افزایش شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان آن در لبنان موضوع خطرناکی است و ما در ابتدای کرونا، طرحی را اعلام و آن را با موفقیت اجرا کردیم و امشب در این شرایط استثنایی اعلام می کنم، تصمیم گرفتیم این طرح را بار دیگر به صورت ۱۰۰ درصد فعال کنیم.

وی همچنین با اعلام آمادگی خطاب به وزیر بهداشت لبنان گفت: ما آماده هرگونه کمک در تمام زمینه‌ها [برای مقابله با کرونا] هستیم.

دبیر کل حزب الله ادامه داد که مهم نیست که وزیر بهداشت لبنان چه خط سیاسی را دنبال کند، بلکه مهم این است که کشور در خطر است و ما چون گذشته، در حال حاضر نیز تمام امکانات خود را در خدمت به وزارت بهداشت کنونی قرار می دهیم.
وی در پایان از نخست وزیر و نهادهای ذی ربط خواست تا در تصمیمات اخیر خود پیرامون حذف یارانه دارو تجدید نظر کنند و  جایز نیست که یارانه برخی داروها به بهانه این که دولت پول کافی برای این کار ندارد، حذف شود.
نصرالله تأکید کرد: هزاران نفر در نتیجه این تصمیمات برنامه ریزی نشده در آستانه مرگ قرار دارند.

واردات سوخت از ایران
نصرالله به موضوع واردات سوخت از ایران و تأمین گازوئیل کشورش اشاره کرد و گفت: در برابر صف‌های تحقیر آمیز در برابر جایگاه‌ها و ایجاد بازار سیاه و فقدان سوخت، اعلام کرده بودیم که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، به ایران برای خرید بنزین و گازوئیل برای بهبود شرایط متوسّل خواهیم شد.

وی گفت: اما اکنون سوخت وجود دارد و هیچ صفی وجود ندارد و ما این اقدام را برای کاهش رنج مردم انجام دادیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با رد هرگونه خدشه در کار شرکت‌های توزیع مواد نفتی در لبنان گفت: به دنبال آن نیستیم که جای شرکت‌های فرآورده‌های نفتی لبنان را بگیریم، بلکه هدف ما سهیم بودن در کاهش بحران کشورمان بوده است.
نصرالله تأکید کرد: ده‌ها تانکر سوخت از بانیاس (سوریه) به بعلبک (لبنان) که حدود ۲۵۰ کیلومتر است، انتقال دادیم، اما اگر نفتکش‌ها (ایران) به الزهرانی یا طرابلس می‌آمدند، اوضاع بهتر بود.

وی به فشارهای آمریکا به دولت لبنان اشاره کرد و گفت که این اقدام ما را به این سمت سوق داد که با وجود مشکلات از گازوئیل از سوریه استفاده کنیم.

نصرالله ادامه داد: مرحله اول طرح برای واردات گازوئیل در سپتامبر (شهریور/مهر) آغاز و  در نوامبر (آذر/ دی) به پایان رسید و مرحله دوم نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.
دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد: در دو ماه گذشته، گازوئیل در اختیار ۸۰ خانه سالمندان و یتیمان و همچنین ۳۲۰ شهرداری برای به راه اندازی چاه‌های آب و ۲۲ بیمارستان دولتی و ۷۱ واحد آتش نشانی در امدادا و نجات رسمی لبنان قرار دادیم.

نصرالله تأکید کرد: در مرحله نخست ارائه گازوئیل، حدود ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار یارانه را متحمل شدیم و مرحله نخست توزیع گازوئیل چند روز پیش به خاطر آمادگی جهت مرحله دوم به پایان رسیده است.

وی افزود: در فروش و توزیع فرآورده‌های نفتی، به یک سازوکار  کند و پیچیده تکیه کردیم که این یک مسأله طبیعی است، چرا که مسأله راستی آزمایی یک روند زمانبر است تا این که اطمینان بدهیم که گازوئیل وارداتی و یارانه‌ای از ایران به مستحقان اختصاص یابد و راهی بازار سیاه نشود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست از طرح تحویل گازوئیل، ۱۰ میلیون دلار با عنوان کمک، کاهش درد و رنج طبقات مشخص در لبنان متحمل شده‌ایم.

آغاز مرحله دوم توزیع گازوئیل برای خانوارها
وی در خصوص مرحله دوم طرح توزیع گازوئیل ایران اشاره کرد و گفت که ملاک برای توزیع، دهستان‌ها و شهرهای واقع در بالای ۵۰۰ متر از دریاست و به خانوارهای ساکن این مناطق داده می شود و تمام شهروندان لبنانی را شامل خواهد شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: هر بشکه گازوئیل به خانوارهای لبنانی کمتر از قیمت رسمی و با یک میلیون لیر فروخته خواهد شد. پرداخت به لیر خواهد بود و بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم صدها هزار خانوار لبنانی از این پروژه بهره مند خواهند شد.

نصرالله تأکید کرد: کشتی دیگری در روزهای آینده [وارد سوریه] خواهد شد و مناسب آن است که همکاری و ارتباط به آرامی صورت گیرد، چرا که تمام هدف ما کاهش رنج‌ مردم است و بخش زیادی از سوخت مورد نیاز خانوارها وارد خاک لبنان شده و بخش دیگری در مخازن سوریه است که آنها نیز منتقل می‌شوند.

سندهای جعلی علیه حزب الله
سید حسن نصرالله در بخش پایانی سخنانش به حمله برنامه ریزی شده علیه حزب الله اشاره کرد  و گفت: در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، حمله بزرگی علیه حزب‌الله انجام شده که این موضوع جدیدی نیست اما چیز جدید شدت این حملات و موضوعی است که از آن به “اسناد” یاد می کنند.
وی در خصوص انتشار برخی اسناد علیه حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر پرداخت و ضمن جعلی خواندن آنها گفت: جعل کننده این اسناد، حرفه‌ای و لبنانی نبوده، همچنان که این اسناد دارای محتوای بسیار سخیف بوده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که تأسف انگیز است که برخی افراد نادان و جاهل به این اسناد جعلی استناد می‌کنند.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …