دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

مشارکت مسئولان برای ساخت تیرپارک ضروری است

سعید میرقربانی روز شنبه در جمع کارکنان راهداری و پایانه مرزی آستارا به مناسبت هفته حمل و نقل در فرمانداری این شهرستان گفت: تلاش فعالان حوزه راهداری در زمینه های صادرات، واردات، ارزآوری، تامین مایحتاج مردم و امنیت جاده ای یادآور مجاهدت رزمندگان اسلام در سنگرهای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل باری و مسافری و نقل و انتقال محصولات و تولیدات داخلی به خارج از کشور، کار بزرگی در این شهرستان مرزی صورت می گیرد و نامگذاری هفته حمل و نقل، ارج نهادن به زحمت های فعالان این عرصه است.

وی بیان کرد: به خاطر توانمندی حوزه حمل و نقل آستارا، این شهرستان در سالیان اخیر از نظر هدایت و انتقال کاروان زائران اربعین حسینی جزو شهرستان های برتر کشور شناخته و تجلیل شد و البته نقش مردم با فرهنگ و مهمان نواز آستارا نیز در حصول این موفقیت پررنگ است.

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: با واگذاری مدیریت راه های روستایی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، کار عوامل این اداره در آستارا دو چندان شده است و بهسازی محوطه ترمینال و تامین روشنایی و خط کشی کمربندی آستارا به تالش را پیگیری می کنیم.

رمضان دانش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا هم افزود: در روزهای آینده طرح زمستانی راهداری به مدت سه ماه در حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز می شود و متاسفانه در حوزه راهداری برای انجام ماموریت های محوله با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

 منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز گفت: ساماندهی سالن مسافری پایانه مرزی این شهرستان در دست انجام است و به زودی بخشی از آن تکمیل خواهد شد و اختصاص زمین برای راه اندازی تیرپارک با هدف سامان بخشیدن به وضعیت ترافیک کامیون های صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار قرار دارد.

۲۶ آذر تا یکم دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است و به همین مناسبت جمعی از کارکنان راهداری و پایانه مرزی آستارا مزارشهدای این شهرستان را گلباران کردند.

تیرپارک محل توقف و پارک کامیون ها در راه های بین شهری است که استانداردهای مخصوص دارد و توسط بخش خصوصی و با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد. تیر پارکها معمولا بجز خدمات پارکینگ خودرو، خدمات رفاهی دیگری را به کاربران ارائه می دهند از جمله جایگاه سوخت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، اغذیه فروشی، استراحتگاه، فروشگاه .

تیرپارک ها معمولا در مسیرهای ترانزیتی احداث می شوند که از تردد بالایی از کامیون ها برخوردارند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم واردات، صادرات و ترانزیت خارجی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …