شنبه , 15 اردیبهشت 1403

آگهی جعلی رزور اماکن اقامتی شگرد کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا البرز گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران انتشار آگهی جعلی رزور اماکن اقامتی است.

آگهی جعلی رزور اماکن اقامتی شگرد کلاهبرداران اینترنتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران با سوء استفاده از سفر در ایام عید نوروز اقدام به فریب مسافران و گردشگران  می‌کنند.

او  افزود: کاربران باید با دقت بیشتری نسبت به خرید بلیط‌های خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران انتشار آگهی جعلی رزور اماکن اقامتی یا هتل،  تهیه بلیط،  تور‌های نوروزی، ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک مخرب،  ارسال اپلیکیشن‌های جعلی در شبکه اجتماعی است.

جلیلیان گفت: افراد سودجو با استفاده از ترفند آگهی‌های کاذب و تبلیغات جذاب تلاش می‌کنند کاربران خود را افزایش داده تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

او گفت: تبلیغات جذاب یکی از ترفند‌هایی است که مجرمان سایبری با نصب نرم افزار‌ها و با اقناع کاربران را فریب  می‌دهند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: یکی از جرائم سایبری سرقت اطلاعات شخصی افراد بوده که در اکانت‌ها و صفحات خود منتشر  می‌کنند وسبب  می‌شود حریم خصوصی آن‌ها مورد تهدید قرار گرفته و در فضای گسترده‌تری منتشر شود.

در چنین شرایطی کلاهبردار با تبلیغات ارزان قیمت و اغوا کننده کاربران را فریب داده و برای پرداخت مبلغ آن‌ها را به صفحات جعلی درگاه‌های اینترنتی (فیشینگ) هدایت می‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحه جعلی درگاه بانکی که توسط کلاهبردار طراحی شده است اطلاعات حساب بانکی به  می‌رود.

شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی  می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …