جمعه , 14 اردیبهشت 1403

احداث بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی مطالبه مردم ملایر است

به گزارش ایرنا؛ “حسین فارسی” عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی این شهرستان، در دراز مدت و در زمان بحران بیمارستانهای ملایر جوابگوی این حجم از بیماران نیست.

وی با اشاره به در دست احداث بودن بیمارستان ٩٦ تختخوابی ملایر تاکید کرد: از هم اکنون تدابیر لازم برای تامین نیرو، کادر پزشکی و درمانی و تجهیزات این بیمارستان اندیشیده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر همچنین خواستار ارتقای دانشکده پرستاری ملایر شد و آن را مکمل خوبی برای دانشکده پیراپزشکی ملایر دانست و بر لزوم راه‌اندازی هر چه سریعتر مرکز آنژیوگرافی ملایر به عنوان یک مطالبه جدی مردمی تاکید کرد.

فارسی با قدردانی از خدمات ماندگار “محسن ترکاشوند” در شبکه بهداشت و درمان ملایر به ویژه طی ٢ سال مقابله با کرونا بیان کرد: مجموعه بهداشت و درمان ملایر تیمی پویا و فعال بود و در مقابله با کرونا برای سلامتی مردم همچون رزمندگان خط مقدم جبهه از خودگذشتکی و ایثار کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تحول در نظام درمان و آموزش استان و شهرستان را چشمگیر دانست و گفت: ملایر به عنوان دومین شهر استان و حجم بالای مراجعان، بخش عمده‌ای از امکانات باید در اختیار این شهرستان قرار گیرد و نیمی از مطالبات استان باید برای ملایر مطالبه شود.

حجت الاسلام “احد آزادیخواه” با انتقاد از اینکه سرانه تخت بیمارستانی ملایر نسبت به معدل استانی  پایین است، خواستار تکمیل بیمارستان ٩٦ تختخوابی و تدابیر لازم برای احداث بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی در راستای ارتقای این معدل شد.

وی راه‌اندازی دانشکده پزشکی ملایر را از دیگر مطالبات این شهرستان و سوق دادن چند رشته پزشکی به ملایر با توجه به بسترهای مهیای این شهرستان عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی مهیا است و هر چه سریعتر این خواسته مردم باید محقق شود.

احداث بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی مطالبه مردم ملایر است

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه پیگیر اختصاص دستگاه ام‌.آر.آی هستیم، تاکید کرد: تامین  امکانات و قطب درمان بودن نباید در مرکز استان متمرکز شود و در حوزه بهداشت و درمان توزیع امکانات باید عادلانه باشد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیاز به نقشه راه داریم تا بتوانیم به اهداف این حوزه دست پیدا کنیم.

“هادی بیگی‌نژاد” ایجاد دانشکده پزشکی را یکی از اولویت‌های این شهرستان دانست و افزود: در قالب این نقشه راه نیازمندی‌های این شهرستان همچون بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، بیمارستان آموزشی و توجه به بخش روستایی مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این آیین اظهار داشت: ایجاد هرگونه توسعه‌ای در حوزه بهداشت و درمان، توسعه همه استان است و نگاه ما توزیع عادلانه خدمات و امکانات است.

“محمدمهدی مجذوبی” افزود: امروز به سطحی از توسعه دست پیدا کرده‌ایم که درخواست‌ها برای ایجاد بیمارستان آموزشی و تخصصی و فوق تخصصی است و در این حوزه سیر تحولی گسترده‌ای را در استان طی کردیم.

وی ترسیم نقشه راه در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در حوزه آموزش و توریسم درمانی را اولویت استان دانست و بیان کرد: از نظر توزیع رشته‌های پزشکی، ملایر نسبت به سایر شهرستان‌ها عقب مانده است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به درخواست رئیس دانشکده پرستاری ملایر برای احداث خوابگاه دانشجویی تاکید کرد: چنانچه ساختمانی مربوط به بهداشت و درمان بلا استفاده است، تغییر کاربری آن انجام و برای احداث خوابگاه این دانشکده مورد استفاده قرار گیرد.

مجدوبی با بیان اینکه بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی ملایر باید محقق شود و پیگیر آن هستیم، قول مساعد داد: در اسرع وقت مرکز آنژیوگرافی ملایر راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از زحمات و تلاش‌های هفت ساله “محسن ترکاشوند” تقدیر و “کریم میرزایی” به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر معرفی شد.

همچنین رئیس دانشکده پرستاری نیز در این آیین معرفی شد.

شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی امید است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …