جمعه , 7 اردیبهشت 1403

البرز ۶۱  پروژه آموزشی درحال ساخت دارد

علیرضا کارگر موقر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد فضای آموزشی در  مجموع با زیربنای ۸۶ هزار و ۹۷۱ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان با مشارکت خیرین  احداث و تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه طی  10 سال گذشته ۳۷۲ خیر مدرسه ساز و ۳۸ موسسه نامشان در مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تحقق تعهدات خیران مدرسه ساز موجب شد تا استان البرز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز  بیان داشت: میزان تعهدات جشنواره بیست و سوم خیران در البرز بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به  سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان افزایش نشان می دهد.

کارگر موقر تصریح کرد: این استان از نظر کمبود سرانه فضای آموزشی نیازمند احداث ۸۰۰ کلاس درس در یک برنامه بلند مدت است  تا بتوانیم به میانگین کشوری پس از ۱۰ سال برسیم.

وی با اشاره به اینکه البرز درمتراکم ترین  و محروم ترین نقطه کشور از نظرسرانه آموزشی قرار دارد، اضافه کرد: در استان سالانه نیازمند احداث ۲۰۰ کلاس درس هستیم تا بتوانیم رشد جمعیت دانش آموزی را پوشش دهیم.

وی عنوان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری  ۱۳ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۴ هزار و ۴۸۱ مترمربع و با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در قالب ۱۲۷ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان البرز شد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: سرانه فضای آموزشی البرز در سال ۱۳۹۰ حدود ۲.۲۳ مترمربع بود که با همت خیرین و دولت اکنون این سرانه به ۳.۲۶ مترمربع افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با اقدامات عمرانی – آموزشی مروج فرهنگ مشارکت درجامعه هستند، افزود: خیران با اقدام معنوی خود موجب شدند تا استانداردهای آموزشی در کشور از جمله البرز ارتقا یابد.

کارگریادآورشد: رشد مهاجرت ها ، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز سبب شده تا این استان همواره با تراکم دانش آموزی در کلاس ها مواجه شود.

وی گفت: با وجود افزایش اعتبارات نسبت به گذشته اما همچنان به واسطه مهاجرت با فقر آموزشی در استان البرز روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: فضاهای آموزشی درالبرز با توجه به رشد جمعیت آن به خصوص در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج توسعه پیدا نکرده است و خیران برای ساخت مدرسه در انتظار تامین زمین هستند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …