شنبه , 15 اردیبهشت 1403

گام موثر دانشمندان البرزی در رفع نیاز انسولین قلمی کشور

انسولین قلمی گلارژین ساخت داخل با نام تجاری گلاین با تلاش فناوران شرکت داروسازی ویتان فارمد از امروز روی پیشخوان داروخانه ها قرار گرفت.

گام موثر دانشمندان البرزی در رفع نیاز انسولین قلمی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ قائم مقام شرکت دانش بنیان ویتان فارمد با اشاره به انتقال فناوری تولید انسولین ازشرکتی  آلمانی گفت: با دستیابی به این فناوری سالانه ۳۰ میلیون قلم وویال انسولین دراین شرکت تولید وروانه بازار خواهد شد.

زهره افسرطلا با بیان اینکه این محصول یک محصول نوترکیب است افزود: برخلاف انسولین های انسانی که در بازار وجود دارند، این محصول انسولین قلمی است که پیش از این فناوری ساخت و تولید آن در اختیار چند کشور اروپایی و آمریکا بود و بسیار خرسندیم که توانستیم در ردیف تولیدکنندگان این محصول در دنیا قرار بگیریم.

او تاکید کرد: این محصول برای بیماران دیابتی نوع دو  بیشترین مصرف را دارد و جزء محصول طولانی الاثر طبقه بندی می شود که بیماران دیابتی با دریافت یکبار در روز می توانند قند خون خود را تنظیم کنند.

افسرطلا از دستیابی به دانش تولید ماده اولیه انسولین از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی و خودکفایی ملی تا چند ماه آینده خبرداد و گفت: با دستیابی به این فناوری ایران به هفتمین کشور دارنده دانش تولید و ساخت ماده اولیه انسولین می پیوندد.

او با بیان اینکه  پیش از این دانش  تولید ماده اولیه این محصول راهبردی درانحصار کشورهای امریکا، المان، ایتالیا، دانمارک، چین و هند بود، گفت: این محصول از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است و هم اکنون درمرحله مطالعات بالینی هستیم.

قائم مقام شرکت دانش بنیان افزود: دراین شرکت برای راه اندازی خط تولید داروهای بیوتکنولوژی ۱۲۶ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

او تصریح کرد: مرحله اول این طرح شامل محصولاتی مانند انسولین قلمی و انسانی و سایر محصولات بیوتک و شیمیایی است که علاوه بر اینکه برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می‌شود. سایر محصولات موجود در پایپ لاین برای درمان سرطان و بیماری‌های خاص نیز کاربرد دارد.

افسرطلا با اشاره به نیاز ۳۵ میلیون قلم انسولین و خروج سالانه  ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور برای واردات این محصول حیاتی گفت: درحال حاضر ۹۰ درصد از انسولین قلمی موردنیاز کشور وارداتی است که این شرکت درمرحله نخست توان تولید ۳۰درصد آن را دارد اما با تولید مواد اولیه بومی این میزان قابل افزایش است ومی تواند مازاد نیاز کشور را صادرات کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …