جمعه , 10 فروردین 1403

تداوم گرانی مواد اولیه عرضه محصولات نساجی را با رکود مواجه می کند

محمد حسن جریته  روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حتی برخی قطعات یدکی و مواد اولیه تولید داخل از جمله «اسید» ، «کربنات» و «سودکاستیک»  نیز بنا بر دلایل مبهم با افزایش غیر منطقی قیمت ها همراه شده است و ظاهرا از برخورد قاطع قانونی با این گرانفروشی ها خبری نیست.

وی افزود: طی ۲۰ روز گذشته تنها قیمت رنگ مورد مصرف در واحدهای رنگرزی ۳۰ درصد گران شده است و متاسفانه این گرانی های غیر منطقی هزینه های تولید محصولات را بیش از حد  افزایش داده است.

دولت مشکل تولیدکنندگان‌ برای واردات  مواد اولیه را برطرف کند

عضو هیات رییسه انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز یکی از دلایل گرانی و گرانفروشی مواد اولیه را ناشی عدم صدور مجوز واردات مواد اولیه به واحدهای تولیدی این صنعت عنوان کرد

 جریته گفت: در صورتی که بستر برای صدور مجوز واردات مواد اولیه برای فعالان واحدهای تولیدی حوزه نساجی فراهم شود ، نیازهای وارداتی این صنایع با قیمت های مناسب و معقول در دسترس تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ضعف در نظارت ها بافراوانی قطعات تقلبی در بازار همراه شده است

عضو هیات رییسه انجمن تخصصی صنایع همگن  نساجی، پوشاک و چرم البرز  به عرضه انواع قطعات تقلبی و بدلی ماشین آلات  نساجی در بازار اشاره کرد و گفت: این مشکل از ضعف در نظارت ها سرچشمه گرفته است.

وی اظهار داشت: ضروری است مسوولان برای تقویت نظارت ها در بازار قطعات ماشین آلات که هزینه های تولید را فزایش داده است چاره اندیشی کنند.

عضو هیات رییسه انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز افزود: فراوانی اینگونه قطعات با نام های  جعلی در بازار موجب شده تولید کنندگان‌ برای خرید قطعات برند های  معروف با شک و تردید احتمال  تقلبی بودن این برندها مواجه شوند.

جریته تصریح کرد: اگر دولت راهکاری ایجاد کند که تولید کننده واقعی بتواند مواد اولیه را وارد کند ، دست اندازها در مسیر تامین نیازهای بخش تولید برطرف خواهد شد.

زنگ هشدار افزایش واردات پوشاک قاچاق به صدا درآمد

عضو هیات رییسه انجمن تخصصی صنایع همگن  نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: گرانی نامعقول مواد اولیه صنعت نساجی به مرزی رسیده که قیمت محصولات داخلی در بازار مصرف با مشابه خارجی یکسان شده است و این چالش زنگ هشداری برای افزایش احتمالی صادرات قاچاق پوشاک محسوب می شود.

وی افزود: در یک سال و اندی گذشته همراه با کاهش تدریجی قاچاق ، استقبال از پوشاک مرغوب داخلی در بازار مصرف را تجربه کردیم.

عضو  هیات رییسه انجمن تخصصی صنایع همگن  نساجی، پوشاک و چرم البرز با ذکر این مطلب که تولید کنندگان ایرانی کیفیت محصولات را افزایش داده اند گفت: رقابت  در تولید محصولات مرغوب، هزینه های تولید را افزایش داده است و این مهم علاوه بر مزیت ها ، مصرف کنندگان را با کاهش قدرت خرید مواجه کرده است.

 استان البرز  حدود  ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم را در خود جای داده است.

همچنین این استان دارای ۱۱ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در شهرک های صنعتی و مناطق مختلف البرز فعالیت دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …