جمعه , 31 فروردین 1403

اراضی کشاورزی موسسه تحقیقات چغندرقند البرز به آبیاری نوین تجهیز شد

سید مرتضی عرب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم آبیاری اراضی ایستگاه تحقیقات مهندس مطهری در سطح ۱۳۰ هکتار و با اعتبار ۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سیستم آبیاری نوین در این ایستگاه به صورت تلفیقی و به ۲ شکل کلاسیک و تیپ اجرا شده، اظهار داشت: در این سیستم تمام قطعات زراعی مجهز به استفاده از قابلیت های هر ۲ روش آبیاری پر فشار (کلاسیک) و کم فشار (میکرو) بوده و با توجه به نوع زراعت می توانند از بهترین روش آبیاری بهره مند شوند.

وی گفت: روش های به کار گرفته شده در این ایستگاه هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی قابل ملاحظه بوده و می تواند الگوی مناسبی برای توسعه این روش ها در سطح تمامی مزارع استان البرز باشد.

عرب زاده توجه به اهمیت مدیریت منابع آبی را بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی های نوین برای آبیاری محصولات کشاورزی گامی بزرگ در این زمینه است.

موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند در سال ۱۳۱۹ با عنوان بنگاه اصلاح بذر چغندر قند تاسیس و در سال ۱۳۶۷ به موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند تغییر نام یافت.

اداره مرکزی این موسسه در کرج واقع شده و شامل ۶ بخش تحقیقاتی، هشت آزمایشگاه و ۱۳ ایستگاه تحقیقاتی در مناطق تولید چغندر قند در سراسر کشور می باشد.

با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت آزمایشات چغندرقند در این ایستگاه،حاضرین در این مراسم با حضور در مزارع آزمایشی از نحوه برداشت آزمایشات چغندرقند در مزرعه بازدید کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …