یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز منابع آب باید مسدود شوند

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وجود ۳۸۰ هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور خبر داد و گفت: این چاه‌های غیر مجاز باید مسدود شود.

۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز منابع آب زیر زمینی کشور را می بلعدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا عباسی گفت: اکنون در کشور 380 هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که عمده برداشت‌هایی که از این چاه‌ها انجام میشود برای کشت محصولات غیر اساسی کشاورزی است. 

او افزود: پیشنهاد این است که بین کشت محصولات اساسی، استراتژیک کشور و محصولات غیر اساسی تفکیک قایل شویم و برای محصولات اساسی مبلغ ۳ هزار ریال به ازای هر متر مکعب برداشت آب از آبخوان‌ها لحاظ شود و برای محصولات غیر اساسی به  ۶ هزار ریال به ازای هر متر مکعب افزایش یابد، دولت این محل درآمدی را باید صرف برنامه‌های تعادل بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب کند.

عباسی گفت : در ماده ۳۵ بخش هشت قانون برنامه ۵ ساله ششم که مربوط به آب است دولت مکلف شده به منظور مقابله با بحران کم آبی و تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی، ارتقای بهره‌وری داشته باشد و در پایان برنامه ششم، ۱۱ میلیارد متر مکعب جبران تراز آب داشته باشد.  

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فرویس در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از روش‌های جبران تراز آب آن است که با نصب کنتور هوشمند و حجمی آب توزیع شود و بر اساس کاهش مصرف آب بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری این کار انجام شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …