یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آغاز مجدد فعالیت مرکز آموزش محیط زیست کشور در البرز

مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور پس از مدتی وقفه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز فعالیت دوباره خود را در استان البرز آغاز کرد.

آغاز مجدد فعالیت مرکز آموزش محیط زیست کشور در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آیین گشایش دوباره مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نگاهشان به محیط زیست، گفت: بایستی محیط زیست به جایگاه مدنظر مقام معظم رهبری برسد.

نور اله مرادی افزود: راه اندازی دوباره این مرکز مطالبه عمومی فارغ التحصیلان، کارکنان و فعالان محیط زیستی است.

مرادی با بیان اینکه این مرکز دو سال گذشته تقریبا به یک مخروبه تبدیل شده بود، ولی با همدلی همه سامان گرفت، گفت: کلمه حفاظت یک کلمه چند وجهی است که وجوه مختلف معنایی در آن نهفته است که یکی از آن‌ها آموزش است.

او ابراز تاسف کرد که سازمانی با این عظمت فضای آموزشی و علمی نداشته باشد لذا عزم بر این شد که این مرکز راه اندازی شود و به روز‌های رونق گذشته خود بازگردد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: راه اندازی مجدد این مرکز با کار جهادی انجام شد و هیچ هزینه‌ای برای احیای این مجموعه بر روی دوش سازمان نگذاشتیم.

او اضافه کرد: امید است بتوانیم بستر خوبی با نگاه به خرد بوم شناسانه ایرانی برای محیط زیست فراهم کنیم و الگو‌های تازه‌ای در حفظ محیط زیست و آموزش را با توجه به پتانسیل خلاقانه موجود در کشور به جهان صادر کنیم.

مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور در سالیان گذشته به دانشکده و سپس به دانشگاه محیط زیست کشور ارتقاء یافت، دوباره به دانشکده و سپس مرکز آموزش تنزل یافت و در سال ۱۳۹۸ با دستور مسوولان وقت منحل شد و کارکنان و اساتید این مرکز که بسیاری از آنان پیشکسوتان عرصه محیط زیست بودند به سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتقل شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …