پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

توسعه جزیره هرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری است

علی فیروزی دوشنبه شب در نشست کارگروه ویژه توسعه جزیره هرمز ، اظهار داشت: باید برنامه مدون و عملیاتی برای توسعه جزیره هرمز داشته باشیم که همه ابعاد در این برنامه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برنامه توسعه جزیره باید به گونه ای باشد که وظایف هر دستگاه، منابع مورد نیاز و تمامی موارد در آن مشخص گردد تا به اهداف مورد نظر برای جزیره هرمز دست یابیم.

فیروزی ابراز داشت: باید فضای مناسب برای سرمایه گذاری در جزیره هرمز فراهم و همچنین زیرساخت های مورد نیاز در این جزیره در راستای افزایش جذب گردشگر با هدف تامین معیشت و اشتغال مردم ، ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: برنامه ریزی در جهت برگزاری مجموعه ای از جشنواره های فرهنگی، هنری و گردشگری و همچنین معرفی و بازاریابی در جهت رشد فروش صنایع دستی جزیره هرمز، از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

جزیره هرمز در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و در مقابل تنگه هرمز واقع شده است که سابقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

این جزیره زیبا به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه ها، پرتگاه های صخره ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت ها و شقایق های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

هرمز سالیان سال زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و با ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه همان سال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …