پنجشنبه , 9 فروردین 1403

بیمه درمان نازایی و آنچه باید از آن بدانید

رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت البرز گفت: بیمه شده‌های بیمه سلامت با نشان دار شدن در سامانه نسخه نویسی الکترونیک می‌توانند از دارو‌های درمان نازایی و خدمات درمان ناباروری به صورت بیمه‌ای استفاده کنند.

بیمه درمان نازایی و آنچه باید از آن بدانیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شیخلو گفت: بیمه شده‌های تمام صندوق‌های بیمه سلامت پس از مراجعه به پزشک متخصص در سامانه نسخه نویسی الکترونیک یا واحد دارویی توسط کارشناسان اداره کل نشان دار می‌شوند که پس از آن می‌توانند دارو‌های درمان نازایی و خدمات درمان ناباروری اعلامی را به صورت بیمه‌ای دریافت کنند.
او افزود: از ابتدای ۱۴۰۰ هزینه خدمات درمان ناباروری با تعریف ۶ بسته خدمتی در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.
شیخلو گفت: مراکز ناباروری در البرز شامل مرکز ناباروری ابن سینا در بیمارستان کمالی و مرکز ناباروری در بیمارستان خصوصی مریم که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و مرکز پویش که خصوصی و غیر طرف قرارداد است.
او افزود: بیمه شده‌های سازمان بیمه سلامت، پس از مراجعه به مراکز ناباروری طرف قرار داد (بیمارستان کمالی، مریم) و تشکیل پرونده، پس از دریافت خدمت، هزینه‌ها در مرکز دولتی با تعرفه دولتی با فرانشیز ۱۰درصد محاسبه می‌شود.شیخلو گفت: در مرکز خصوصی مریم سهم سازمان با تعرفه عمومی غیردولتی با ۱۰ درصد محاسبه می‌شود.
او گفت: بیمه سلامت، ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را تامین می‌کند.

به گفته رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت البرز در صورت مراجعه بیمه شده‌های استان به مراکز غیر طرف قرارداد در کل کشور، با مراجعه به واحد خسارت متفرقه هزینه‌های درمان طبق بسته‌های اعلامی وزارت بهداشت پذیرش و رسیدگی می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …