پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

نمایشگاه دستاوردهای هنری و قرآنی هنرجویان در کرج گشایش یافت

به گزارش ایرنا، هنرجویان این نمایشگاه را با هدف ارتباط بیشتر دانش آموزان با مفاهیم و موضوعات قرآن و نماز و بکارگیری آموخته هایشان در راستای انتقال، گسترش و تقویت فرهنگ نماز در بین گروه سنی کودک و نوجوان برپا کردند.

هنرجویان رشته طراحی و دوخت با سجاده و تابلوهای ربان دوزی شده اقدام به طراحی لباس با الهام از نقوش و رنگ آمیزی،طراحی و دوخت مسجد شیخ لطف الله و هنرجویان رشته شبکه با تولید محتوا با مضمون احادیث، پیام ها و داستان های قرآنی  آثارخود را در این نمایشگاه به نماش گذاشته اند.

طراحی و اجرای اسماء حسنی به خط کوفی بنایی و عکاسی تکنیکی از فضاهای مذهبی وتابلو خط با موضوع آیات قرآنی توسط هنرجویان رشته گرافیک از دیگر آثاری است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هنرجویان رشته معماری داخلی هم با اجرای نقوش اسلیمی و خطایی با تکنیک های متفاوت گواش اکرلیک، پتینه، ویترای بر روی شیشه و آینه هنر خود را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی به نمایش گذاشتند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز درحاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین ویژگی قرآن کریم جامعیت و پاسخگویی به نیازهای بشریت است.

حسین سلیمیان اظهارداشت: قرآن به عنوان بزرگترین معجزه الهی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که اولین ویژگی آن، جامعیت است و ظرفیت پاسخگویی همه نیازهای بشر را تا ابد دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن دارای جامعیت محتوایی، زمانی، مکانی و پوشش همه نیازهای انسان اعم از اعتقادی، بینشی و کنشی است و نیازها و روابط انسانی را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی قرآن را اصالت آن دانست زیرا آنچه به عنوان قرآن ارائه شده است بدون کم و کاست به پیامبر (ص) نازل شده است و برخلاف دیگر ادیان که بسیاری از حقایق در آن مورد تحریف قرار گرفته است، اندیشه های غیرالهی در قرآن دیده نمی‌شود.

سلیمیان سومین ویژگی قرآن را الهی بودن آن عنوان کرد و افزود: قرآن از مصدر و ماورای ذهن پیامبر در اختیار او قرار گرفته و اثر و مخلوق ذات ربوبی است که بر پیامبر نازل شده است.

وی ادامه داد: باید با تدبر و تامل، آشنایی با تفسیر، ادبیات عرب و سیر زندگی پیامبر و شأن نزول و مراجعه به اسناد در حوزه علوم قرآنی گام برداشت.

وی یادآورشد: برای تحول و ایجاد قرارگاه مورد نظر رهبر معظم انقلاب باید داده‌های قرآنی ، عترت و نماز را به اشتراک گذاشت.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: هدف اصلی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، تزکیه نفس و تمکین به خواسته های خداوند در قرآن است لذا در خانه و مدرسه باید به درس آموزی از آن توجه کرد و آنان را به سمت انس با قرآن و اقامه نماز هدایت کرد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ قرآن توسط دانش آموزان تاکید دارد لذا برنامه ریزی های متعدد و هدفمند دراین زمینه انجام شده است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای بازدید علاقه مندان دایر است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …