پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

سازمان ملل خواستار دسترسی امن و بی‌مانع به تمام مناطق درگیری در اوکراین شد

استفان دوجاریک روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود در تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و وزیر دفاع روسیه تایید شد که تیمی از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل وارد مسکو شده است.

  سخنگوی سازمان ملل گفت که مقامات حقوق بشر سازمان ملل می گویند بیش از یک هزار و ۲۰۰ تلفات  غیرنظامی در اوکراین ثبت شده است که ۴۰۶ نفر کشته شده اند.

به گفته مسئولان حقوق بشر سازمان ملل شناسایی تعداد واقعی کشته شدگان و مجروحان دشوار است.

 سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که از ۲۴ فوریه تاکنون ۹ حمله به مراکز بهداشتی، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و آمبولانس‌ها صورت گرفته است.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۶ نفر از جمله ۲۷ کودک در جنگ اوکراین کشته شده اند.

این دفتر همچنین اعلام کرد بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۱.۷ میلیون نفر مجبور شده اند از اوکراین فرار کنند.

یونیسف معتقد است بیش از نیمی از این افراد نوجوانان هستند.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …