یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

تیم کارشناسی برای آسیب شناسی اجتماعی در فردیس تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس افزود:  شهرداری های  شهرستان فردیس دارای بودجه فرهنگی هستند و باید در زمینه آسیب شناسی پای کار بیایند.

وی اظهار داشت:  معضلات و مشکلات اجتماعی نیازمند کالبدشکافی است .

فرماندار فردیس نیز در این نشست گفت: آسیب شناسی فردیس باید به طور منسجم و از کارشناسان ، طلاب، دانشجویان، آموزش و پرورش، سپاه و  بسیج برای به ثمر رساندن نتایج داده ها بهره گرفت .

ابوالفضل اینانلو افزود: فردیس با آسیب های شدید اجتماعی مواجه است  زیرا این شهرستان دارای جمعیت متراکم بوده که نیازمند شناسایی ریشه های پیدا و پنهان آسیب ها در آن هستیم.

وی گفت: دادگستری، فرماندهان انتظامی و سپاه و اطلاعات  باید مسایل امنیتی، انتظامی و اجتماعی این شهرستان  را بررسی و پیگیری  کنند.

فرمانده سپاه فردیس نیز گفت: نقش نخبگان در انتقال مفاهیم درست فرهنگی و اجتماعی نباید نادیده گرفته شود.

سرهنگ احسان علیزاده افزود: بررسی ظرفیت ها و داشته ها برای بهره گرفتن از آنها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز گفت: امروز در این  شهرستان معضلات و آسیب های اجتماعی متعددی مواجه هستیم .

حسین ناصرخاکی افزود: بررسی معضلات فرهنگی ،  ارائه راهکارها ، تلاش برای حذف سنت های غلط و شکوفایی و تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی،نیازمند سازوکارهای مناسب است.

وی افزود:  گروهی در دادستانی فردیس به نام گروه« ارتقای سلامت اداری»  تشکیل شده است  که در دستگاه ها به صورت محسوس و غیرمحسوس حضور پیدا می کنند.

ناصرخاکی گفت: ابتدا باید مشکلات مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند و راهکارهای درمان آن چه هست و با اولویت بندی حل شود.

مجید ابهری دکترای علوم رفتاری و دوره تخصصی مشاوره خانواده و آسیب شناسی اجتماعی نیز گفت: فردیس به علت میزبانی از مهاجران دارای  خرده فرهنگ های متفاوت  است.

وی توضیح داد: برای شهرستان فردیس باید پروژه ای تعریف شود تا تیم علمی روی این پروژه کار کند و  آسیب های موجود را به ترتیب اولویت شناسایی نماید.

وی اظهار داشت: باید موضوعاتی مانند اعتیاد، اختلافات خانوادگی ، طلاق، طلاق عاطفی ،دختران فراری،  کودکان کار،کودکان خیابان و ملیت گرایی در این شهرستان آسیب شناسی شود.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …