یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲.۵ کیلومتر از بستر رودخانه آردهه ساوجبلاغ آزادسازی شد

«محمد سلیمانی» روز دوشنبه  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل ارزش افزوده اراضی در حاشیه رودخانه‌ها شاهد تصرفات متعدد و خاکریزی‌ در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده‌ایم که این اقدام باعث کاهش عرض  مسیر رودخانه شده و در زمان وقوع سیلاب  سبب تشدید سرعت سیلاب شده و خسارت مالی و جانی می شود.

وی گفت: آزاد سازی و پاکسازی یکی از اقدامات مهم است که می‌توان به هنگام بارش و بوقوع پیوستن سیلاب، از سطح خسارات جانی و مالی بکاهد.

مدیر امور آب شهرستان ساوجبلاغ افزود: در همین راستا در اجرای طرح تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزاد سازی حریم و بستر و همچنین لایروبی رودخانه‌های شهرستان ساوجبلاغ، ۲.۵ کیلومتر از رودخانه آردهه به مساحت حدود هشت هزار متر مربع با دستور دادستان شهرستان ساوجبلاغ و همکاری نیروی انتظامی توسط امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ در نیمه دوم اسفند ماه  جاری رفع تصرف و پاکسازی شد. 

سلیمانی‌ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۵۸  مورد از ساخت وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه های شهرستان ساوجبلاغ  به مساحت ۴۰ هزار مترمربع تخریب و آزاد سازی شده است.

مدیر امور آب شهرستان ساوجبلاغ گفت: این اقدام در راستای ایجاد بستری امن برای عبور ایمن سیلاب در زمان وقوع سیلاب و جلوگیری حداکثری از خسارت جانی و مالی صورت پذیرفت. 

سلیمانی با اخطار به متصرفان غیر مجاز اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز در بستر ـ حریم رودخانه‌ها ممنوع است و همه دستگاه‌های اجرایی و افراد حقیقی و حقوقی می بایست قبل از هرگونه خرید ملک و ساخت و ساز در مجاورت رودخانه‌ها از امور آب شهرستان استعلام‌های لازم را اخذ کنند تا متضرر نشوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …