شنبه , 8 اردیبهشت 1403

انجام کار فرهنگی به وسیله هنر نیازمند منابع غنی و متقن است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی مجتمع بین المللی مهدیون کرج «  مسعود حسینیان» در دیدار با مدیر این مجتمع با اشاره به پنج  سال مسوولیت سرکنسول ایران در شهر کربلا افزود:  طی این مدت با فعالیت های  مجتمع بین المللی مهدیون کرج آشنا شدم که برای برگزاری نمایشگاه به عراق و کربلا  آمده بودند تا در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری  کار کنند و این فرصت بسیار مهم و مغتنمی برای معرفی این گونه فعالیت ها بود.
وی فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی برای  بیان زندگی و معارف اهل بیت(ع)  را هنری نو و تازه خواند و گفت: این شاخه از هنر به دلیل ایجاد شرایط خاص بصری برای بیننده بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.
حسینیان ، همچنین با اشاره به اینکه تا به حال  نمایشگاه های بسیاری در حوزه روایت وقایع کربلا به روش های گوناگون  برپا شده اند، اظهار داشت: تا به حال  کمتر مجموعه ای کاری به این وسعت در راستای معرفی اهل‌بیت (ع) علی الخصوص امام حسین(ع) و روایتگری وقایع کربلا  انجام داده است.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه بیان داشت: طی  سه سالی که این نمایشگاه اختصاصی در بین الحرمین کربلا برگزار شد با پیشرفت چشمگیری در خصوص انواع تجهیزات ، تابلوها ، ماکتها و لوازم هنری ، نحوه چیدمان و  ابتکارات جدید همراه بود .
سرکنسول سابق ایران در کربلا با تاکید بر اینکه انجام کار دینی و فرهنگی بوسیله هنر تجسمی به ویژه در حوزه بین المللی خیلی سخت است و نیازمند منابع متقن و خلاقیتها و بکارگیری نیروی انسانی بسیار می باشد،  تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی و دینی باید ازمنابع غنی و مستند استفاده کرد و در ابتدا باید سناریوی کار نوشته شود و پس از آن اقدامات اولیه را براساس سناریوی نوشته شده ، آماده سازی نمود و کار را پیش برد.
وی با تاکید بر اینکه انجام کار در خصوص تولید حجم در زمینه هنرهای تجسمی بسیار حساس، دقیق و زمانبر است اذعان داشت: به نمایش گذاشتن نمایشگاه این چنینی در سطح وسیع حائز اهمیت است  و اینکه مسوولیت اصلی هدایت و برگزاری این نمایشگاه  فاخر در خارج از کشور  به همت بانوی فرهیخته و تلاشگر البرزی ، سرکار خانم بهشتی و خانواده ایشان  و نیز کمکهای خالصانه و شبانه روزی خادمین مجتمع مهدیون کرج انجام میشود جای تقدیر دارد.
حسینیان  ادامه داد: به دنبال راه اندازی این نمایشگاه به همت مجتمع بین المللی مهدیون کرج پیشنهاد برگزاری آن  در برخی  از کشور ها که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی ارتباط نزدیک تری با اسلام و تشیع دارند  همچون لبنان ، سوریه  مطرح شده است  .
سرکنسول سابق ایران در کربلا  گفت: در داخل  کشور هم باید با هماهنگی ارگانها و نهادها ، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش،  تسهیلاتی مهیا شود که نسل جوان و نوجوان  ازین نمایشگاه  بازدید  کنند چرا که اینگونه اقدامات در این سنین و دوران  جوانی  تاثیر بیشتری دارد که  در این زمینه متاسفانه ضعف هایی داریم وباید از همان ابتدا  کودکان را در این مسیر قرار دهیم و فضای جذاب نمایشگاه می تواند بسیار موثرتر باشد و باید به صورت ثابت و دائمی برپا شود که شنیده ام  انشاءالله قرار هست این نمایشگاه کامل و پرمحتوا به نام اندیشکده ندبه در مجتمع بین المللی مهدیون کرج بصورت دائمی ایجاد شود.

مجتمع بین‌المللی مهدیون در منطقه شاهین ویلای کرج واقع شده است.  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …