دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

حرکت های جهادی و خیرانه مردم ایران فرهنگی فراملی شده است

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز سه شنبه در نشستی که به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، افزود: تمام کشورهایی که اکنون دیوار مهربانی را در کشورهایشان اجرا کرده اند تاریخچه آن را مربوط به ایران در سال ۲۰۰۵ نسبت می دهند.

 وی با بیان اینکه جهادگران این استان همواره در عرصه ها و برهه های مختلف حضوری فعال داشته اند، اظهار داشت: رسانه و جهادگران این اقدامات را گسترش و تبدیل به یک گفتمان فراملی می کنند.

وی از جمله اقدامات جهادگونه مردم خیر ایران را کمک به مردم آسیب دیده از کم آبی در سیستان و بلوچستان و خوزستان دانست و گفت: تاکنون گروه های جهادی و خیران استان موفق به ارسال ۱۵۰ مخزن های ۲۵۰ و ۵۰۰ لیتری به سیستان و بلوچستان و ۲۰۰ مخزن به خوزستان شده اند ضمن اینکه ۷۰ هزار لیتر آب معدنی به این استان ها نیز فرستاده شده است.

طیران اعزام ۵ تانکر آب خودرویی به این استان ها را از دیگر این اقدامات برشمرد و افزود: جهادگران البرزی پای کار کمک به مردم زلزله زده سی سخت نیز هستند به طوریکه ساخت ۵ خانه آسیب دیده از زلزله را برعهده گرفته اند که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی (سیمان) به این منطقه فرستاده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲ گروه جهادی البرزی در سیستان و بلوچستان حضور دارند تا مشکل آب هفت روستای این استان را برطرف کنند به طوریکه هم اکنون یک مخزن آب ۲۰۰ هزارلیتری نیز در این منطقه نصب شده است.

پانزدهمین مرحله رزمایش کمک های مومنانه در ماه محرم

رییس بسیج سازندگی استان البرز با عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: پانزدهمین رزمایش کمک های مومنانه در دهه اول و دوم محرم برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرار است تا برای برگزاری این رزمایش تمام نواحی، اقشار بسیج و قرارگاه مواسات و همدلی پای کار بیایند و علاوه بر تهیه و توزیع بسته های معیشتی، برنامه هایی همچون آزادسازی زندانیان، نذر خون، طرح واکسیناسیون، نذر قربانی و کمک به هموطنان ادیان الهی را داشته باشیم.

سه برنامه محرومیت زدایی در اولویت کاری سال جاری

طیران به اجرای برنامه های محرومیت زدایی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه امسال سه اولویت کاری در این بخش دنبال می کنیم، اظهار داشت: یکی از اقدامات اجرای پروژه های مربوط به آب است که با همکاری دستگاه های مرتبط این بخش انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از پروژه های مورد نیاز شناسایی و اعلام شده، گفت: برای اجرای این پروژه ها سازمان برنامه و بودجه استان برای تامین بخشی از اعتبارات بر اساس قانون بایستی پای کار بیاید و بخش دیگری از آن با دستگاه های اجرایی همچون آبفا و منابع طبیعی و بخش دیگری را نیز مردم به صورت خودجوش پای کار می آیند.

رییس بسیج سازندگی ترمیم و اصلاح شبکه آب را از جمله این پروژه ها دانست و افزود: بیشترین هدررفت آب در این شبکه وجود دارد که از ظرفیت منابع دولتی، خیرین و مردم استفاده می شود تا بخشی از این هدررفت آب که استان با آن دست به گریبان است اصلاح شود و این در حالی است که بیشترین مصرف آب در استان از چاه های زیرزمینی می باشد.

وی بیان داشت: همچنین با منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در حوزه احیای آبخوان اعلام همکاری کرده ایم زیرا اگر وضعیت مصرف آب و احیای آب با این رشد جمعیت ادامه یابد در آینده ای نزدیک به تنش آبی برخواهیم خورد.

طیران گفت:‌ به همین منظور در نظر داریم از توان مهندسی سپاه و گروه های جهادی استفاده و وارد عمل شویم.

راه اندازی ۲۰ کارگاه اشتغالزایی

رییس بسیج سازندگی استان البرز یکی دیگر از اولویت های کاری سال جاری را در راستای شعار سال مقام معظم رهبری، راه اندازی حداقل ۲۰ کارگاه اشتغالزایی دانست و افزود: سال گذشته ۳۸ کارگاه راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این کارگاه ها به صورت محلی به منظور به کارگیری بانوان سرپرست خانوار فعال خواهد شد و به جز راه اندازی این کارگاه های کوچک در نظر داریم کارگاه های کوچک خانگی را نیز به صورت خوشه ای راه اندازی کنیم.

طیران گفت: به همین منظور پس از آموزش زنان سرپرست خانوار و کسب مهارت، با ارایه تسهیلات کمک چرخ خیاطی خریداری و پس از آن بصورت خوداتکای یک واحد کوچک خانگی راه اندازی می کنند.

وی افزود: به همین منظور با فنی و حرفه ای، گردشگری و جهاد کشاورزی تفاهم نامه هایی منعقد کرده ایم تا از ظرفیت های آن ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه با جهاد دانشگاهی نیز تفاهم نامه ای داشتیم تا از ظرفیت آموزشی و مطالعاتی آن ها به صورت عملیاتی و پشتوانه علمی برای تثبیت پایدار این اقدامات استفاده شود.

ساخت ۴۰ منزل مددجویان کمیته امداد

رییس بسیج سازندگی استان البرز ساخت منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد را از دیگر اولویت های سال جاری برشمرد و گفت: در اقدامی مشترک از سو بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی قرار است در سراسر کشور ۵۰ هزار منزل برای مددجویان روستایی تحت پوشش کمیته امداد با استفاده از ظرفیت جهادگران ساخته شود.

وی افزود: از این تعداد برای البرز سهمیه ۴۱ منزل پیش بینی شده که تاکنون ۴۰ منزل شناسایی شده است که اگر منابع لازم تامین شود امسال این کار را انجام خواهیم داد تا مهاجرت معکوس به روستاها را شاهد باشیم.

طیران اعلام آمادگی کرد تا هر گونه پروژه در مناطق محروم و روستایی را با کمک جهادگران و توان سپاه برای رفع مشکل این مناطق در راستای محرومیت زدایی انجام دهند.

در استان البرز یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در اقشار مختلف فعال هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …