جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نمایشگاه صنایع دستی البرز و قزوین در کرج گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اتاق بازرگانی ، کشاورزی و صنایع استان البرز با حضور هنرمندان صنایع دستی استان های قزوین و البرز از پنجم تا هفتم آبان ماه دایر شده است.

۶۰ هنرمند صنایع دستی استان های قزوین و البرز آثار خود را در زمینه صنایع دستی ، مواد غذایی و سوغات مختلف به نمایش گذاشته اند که با استقبال شهروندان کرجی همراه شده است.

فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در آیین گشایش  نمایشگاه توانمندیهای صنایع دستی و گردشگری استان های البرز و قزوین گفت : امروز کشور ما به سمتی و سویی حرکت می‌کند که مطالبه‌گری ها در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، در نتیجه دستگاه‌های متولی در این زمینه نیز نقش آفرینی بیشتری خواهند داشت.
وی ادامه داد: در کنار سازمان‌هایی که در گذشته در این زمینه وارد شده‌ اند دستگاه‌های دیگر هم اکنون عهده دار نقش شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان داشت:   امسال اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع استان البرز  به عنوان پارلمان بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی ورود پیدا کرده که جای تشکر و قدردانی دارد.

محمدی  ادامه داد:  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یک موضوع فرابخشی است، بی‌شک تعداد متولیانی که می‌توانند در این حیطه نقش آفرینی داشته باشند زیاد است و هر چه تعداد افراد و مجموعه‌های فعال در این عرصه را بیشتر کنیم به توسعه گردشگری و صنایع دستی کمک کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز  بیان داشت:  امروز نقش آفرینی بیش از پیش  تشکل‌ها و انجمن‌های میراث فرهنگی در رونق بخشی به این حوزه بسیار تاثیر گذار است  که البته تعداد آنها در استان‌های البرز و قزوین کم نیست و امروز نیز در این مراسم و برگزاری نمایشگاه توانمندی ها حضور دارند.
محمدی گفت: امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم که حوزه گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی به بلاترین سطح توسعه در کشور برسد.

وی با بیان اینکه  استان های البرز و قزوین نقاط مشترک زیادی دارند و می توانند مقصد بسیاری از گردشگران  داخلی و خارجی باشند، افزود: بر همین اساس در نظر داریم تا با اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین بسته‌های مشارکتی سفر برای جذب هر چه بیشتر گردشگران را پیش ببریم که انتظار می رود  اتاق های بازرگانی این ۲ استان همراهی بیشتری داشته باشند.

محمدی بیان داشت: در اولین روز از نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری البرز و قزوین و در حاشیه مراسم افتتاحیه از روند باززنده‌سازی گلیم سنتی با استفاده از مواد بازیافتی در کرج رونمایی شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان داشت:«بر این اساس و به همت معاونت صنایع‌دستی  اداره کل میراث فرهنگی البرز و نیز در راستای حفظ و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور لعیا اکبری هنرمند جوان رشته گلیم‌بافی روند باززنده‌سازی این هنر اصیل آغاز شد.

 این مسوول گفت: هدف از احیای رشته‌های هنری منسوخ و فراموش شده سنتی علاوه بر ترویج و اشاعه آن، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بافت گلیم با استفاده از مواد بازیافتی تکنیکی جدید در خلق اثر هنری است که زمینه نوآوری در این رشته را فراهم می‌کند.

استان البرز  دارای بیش از پنج هزارهنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دستی استان های قزوین و البرز ، سیاه چادر عشایر ، غذاهای  و سوغات محلی اقوام مختلف ایرانی خودنمایی می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …