شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دستگاه های اجرایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی البرز را برپا کنند

 جهانگیر شاهمرادی عصر چهارشنبه در آیین گشایش  نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز و قزوین که در پارک ملی ایران کوچک کرج برپا شده است ، اظهار داشت:

 انتخاب نام «ایران کوچک » برای البرز بدان معنا است که این استان عصاره تمام دیدنی ها، ظرفیت ها و توانمندی‌های کل کشور باید باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری به طور قطع باید تمام ظرفیت‌های صنایع دستی کشور را در البرز شاهد باشیم به گونه‌ای که گردشگران از هر نقطه از کشور که وارد البرز شدند، بتواند نمونه ای از صنایع دستی استان خود را در اینجا مشاهده کنند و در کنار آن با صنایع دستی دیگر نقاط کشور هم آشنا شوند.

وی افزود: برای تفسیر ایران کوچک  در البرز باید کارهای مهمی در حوزه گردشگری انجام شود، در ۲ بخش گردشگری و صنایع دستی با کمترین سرمایه‌گذاری می توانیم بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و به همین دلیل این موضوع  به عنوان مطالبه عمومی مطرح است و به طور قطع  دستگاه‌های متولی در این راه قدم بر خواهند داشت.

شاهمرادی با بیان اینکه جهان  به سوی صنعتی شدن، توسعه فناوری  و مسائلی از این قبیل حرکت می‌کند، گفت: روح و روان انسان‌ها همیشه به دنبال بازگشت به گذشته و سبقه تاریخی است، به همین دلیل توجه به صنایع دستی و گردشگری حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد که آنچه از دستگاه‌های متولی در استان پیگیری خواهیم کرد، بحث ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در البرز است، انتظار این است برنامه هایی که تاکنون در این زمینه مد نظر قرار داده شده بطور جدی پیگیری شود تا به نتیجه لازم برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برون رفت از شرایط درگیری با ویروس کرونا گفت:  باید با  رعایت پروتکل های بهداشتی، ویروس کرونا را از جامعه ریشه کن  کرد چرا که تاکنون آسیب‌های زیادی را در حوزه خدمات گردشگری، صنایع دستی و بسیاری از کسب و کارها به همراه داشته است.
 شادی حاضری  عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز دراین مراسم گفت:  از مدت‌ها قبل در قالب عقد تفاهمنامه‌ با اتاق بازرگانی قزوین به دنبال پیاده سازی اهدافی مشترک در راستای تعالی صنعت گردشگری و توسعه فعالیت های صنایع دستی ۲  استان البرز وقزوین  بوده ایم.
وی با مهم برشمردن برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به عنوان محلی برای معرفی و عرضه تولیدات هنرمندان این بخش گفت: گستره فعالیتی مرتبط به صنایع دستی در استان‌های البرز و قزوین محدود و اندک نیست اما تاکنون فرصت زیادی برای نمایش این محصولات فراهم نشده است، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دو استان بدین منظور پایه ریزی شد.

نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی استان های البرز وقزوین از پنجم تا هفتم آبان ماه در پارک ملی ایران کوچک جهانشهر کرج برای بازدید عموم دایر است. 

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …