یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در محمدشهر به صفر نزدیک شده است 

مهرداد حسن زاده روز یکشنبه  در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون پرونده ساخت و سازهای غیر مجاز سال های گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ در دست بررسی است که تخلفات ساخت و ساز در قالب حکم تخریب یا صدور مجوز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان داشت : برخی از ساخت و سازها در این شهر به ناکارآمدی طرح تفصیلی بر می گردد  که بازنگری در طرح تفصیلی از اولویت های کاری سال آینده است.
حسن زاده گفت : طبق قانون مجوز ساخت و ساز در برخی مناطق محمدشهر تا ۶ طبقه داده می شود  وبرای بیشتر از به اخذ  مجوز ماده پنج نیاز است.

شهردار محمد شهر در خصوص وضعیت پروژه های عمرانی  این شهر اظهار داشت: اکنون سه پروژه نیمه تمام  شامل سوله مدیریت بحران، یک مجتمع خانه سلامت و ایستگاه شماره سه آتش نشانی داریم که تا دهه مبارک به بهره برداری می رسند.
وی به موضوع ممیزی املاک، معابر و اصناف محمد شهر اشاره کرد و ادامه داد: اکنون طرح ممیزی در حال به روز رسانی است چرا که با گذشت ۱۳ سال هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
حسن زاده افزود: طبق قانون می بایست هر پنج سال یک بار، املاک، باغات، معابر و اصناف هر شهر ممیزی شود اما این طرح در سال های گذشته در محمد شهر مغفول مانده است.
شهردار محمدشهر بیان داشت : می بایست داشته های شهر هر پنج سال یک بار بررسی شود تا بتوان برای توسعه زیر ساخت های آن اقدام کرد.
 وی به موضوع درآمد پایدار برای محمدشهر اشاره کرد و گفت : طرح های عمرانی و اقتصادی شهر را با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی پیش خواهیم برد و در این زمینه برای مشارکت در طرح های تجاری ، اداری و کاربری های دیگر به زودی فراخوان خواهیم داد.
حسن زاده ، یکی دیگر از اقدامات را بازنگری در طرح جامع  محمدشهر برشمرد و افزود: ۱۰ سال از زمان طرح جامع این شهر گذشته و اکنون با کمک اداره کل راه و شهرسازی در حال فعالیت برای ایجاد تغییر در این طرح هستیم و قرار است تا اوایل سال آینده طرح جامع محمد شهر به روز رسانی و ابلاغ شود.
بالا بودن میزان تولید زباله در محمد شهر موضوع دیگری بود که شهردار این شهربه آن اشاره کرد و گفت : روزانه حدود ۸۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می شود .
وی تاکید کرد که انتظار مدیریت شهری از ساکنان محمدشهر همکاری در قراردادن زباله ها در ساعت مقرر در بیرون از خانه و مکان های تجاری است تا ماموران شهرداری بتوانند به موقع زباله ها را جمع آوری و به مکان انباشت آنها انتقال دهند.
شهردار محمد شهر از شهروندان خواست هر شب تا ساعت ۲۱ زباله هارا  بیرون خانه ها  قرار دهند تا مشکلات زیست محیطی به وجود نیاید.
طبق آخرین سرشماری در سال ۹۵ جمعیت محمد شهر کرج حدود ۱۲۰ هزار نفربرآورد شده است  اما شهردار این شهر می گوید اکنون جمعیت محمد شهر به واسطه مهاجرت ها به حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار نفر رسیده است.
محمد شهر در جنوب کلانشهر کرج قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …