پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

۱۹ دی حرکت و تحول عظیم در تاریخ ایران بود

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: قیام ۱۹ دی تمام تلاش سلطنت پهلوی برای ارعاب و جلوگیری از حرکت‌های مردمی را بی‌اثر کرد.

۱۹ دی حرکت و تحول عظیم در تاریخ ایران بودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ دی ماه کرج با اشاره به نوزدهم دی ماه سالگشت قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶، گفت: دشمن شناسی ، بصیرت ، زمان شناسی ، اقدام و جهاد همراه با فداکاری ، جوانمردی و امثال ذلک مبدا یک تحول عظیم در تاریخ معاصر ایران شد و حادثه ایی عبرت آموز، تاثیر گذار و راه نشان دهنده که باید به ابعاد آن توجه ویژه داشت.

امام جمعه کرج با بیان این که با نوشتن مقاله ای توهین آمیز در روزنامه‌ای چنان  آتشی برپا شد که طومار ۲۵۰۰ ساله نظام استبدادی و ستم شاهنشاهی در مدت کوتاهی در هم پیچیده شد، گفت: نسل امروز ما باید از نسلی که ۱۹ دی را به وجود آورد و بعد طاغوت را سرنگون و دفاع هشت ساله را مدیریت کرد و در عرصه های مختلف حضور داشت درس بگیرد و با قوت بیشتر و عزم راسخ تر در مسیر بیانیه گام دوم تا رسیدن به اهداف بلند تمدنی اسلام و انقلاب با عزم و نشاط حرکت کند.

امام جمعه کرج با تاکید بر این که یکی از ویژگی های قیام مردم در ۱۹ دی شرکت و همکاری همه اقشار مردم با هدایت و رهبری روحانیت بود، گفت: یکی از مهمترین محرک‌ها شهادت حاج آقا مصطفی فرزند گرانقدر حضرت امام رضوان الله علیه بود که مجالس گرامیداشت او تبدیل به صحنه مبارزه علیه شاه و حمایت از امام شد و امام هم با پیام ها و اعلامیه ها مردم را بیدارتر و آماده تر برای قیام می کرد.

رژیم خیال می کرد که اگر مستقیماً به امام توهین کند چهره امام نزد مردم خراب می‌شود، خود شاه دستور  چاپ مقاله ای را داد که در این مقاله نویسنده بی حجابی را فضیلت می‌داند و حجاب را کهنه پرستی و ارتجاع سیاه دانسته است و به ساحت مرجعیت و حضرت امام اهانت کرده است و قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی می کند.

به گفته امام جمعه کرج  با حذف حجاب کیان خانواده متزلزل می شود و از بین می‌رود  و فساد در جامعه رواج پیدا می‌کند،  فرهنگ عفاف و حجاب قطعاً یکی از مهمترین موانع  گسترش فساد و تباهی در جوامع اسلامی است و معارضه با اهداف شوم استعماری و استکباری دارد لذا با انواع ترفند ها آن را تضعیف می کنند.

او با بیان این که سال‌های زیادی رژیم پهلوی با نیروی مخوف ساواک به سرکوب و شکنجه و ارعاب مردم مشغول بود که یک وقتی یک حرکتی و قیامی نداشته باشند اما ۱۹ دی همه آن تلاش ها را از بین برد و نشان داد که بی ثمر بوده است، گفت: مردمی که ۱۹ دی را به وجود آوردند به خوبی اهداف رژیم را شناخته بودند و در نتیجه به موقع و درست پاسخ دادند و همین روش الگوی شد برای مناطق دیگر کشور و حرکت عمومی شکل گرفت.

امام جمعه کرج  با بیان این که مهمترین ویژگی قیام مردم قم و ۱۹ دی این بود که نشان داد این حرکت شتابان انقلاب به رهبری امام اسلامی و مردمی است، گفت: امروز بعد از ۴۳ سال هنوز مردم با عزت و با صلابت و مقاوم ایران اسلامی بر شعارهای اولیه انقلاب ایستاده‌اند و آمریکا و اسرائیل را دشمن درجه یک خودشان می‌دانند  و هر جمعه مرگ بر آمریکا را تکرار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه های امروز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اعتماد مردم به نظام را بزرگ‌ترین سرمایه دولت دانست و گفت: بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت دولت سیزدهم است چون مردم سالاری دینی بدون پشتوانه مردم معنا ندارد و برای بازسازی اعتماد عمومی نمی‌توان نسخه پیچید بلکه باید به مجموعه رفتارها توجه داشت که خوشبختانه هیئت دولت و رئیس جمهور در این مسیر گام برداشتند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …