پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

آموزش مجازی باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است

به گزارش ایرنا، « عباس سلطانیان » روز سه شنبه در دومین وبینار “مبانی مدیریت و راهبری آموزشی”  که برای مدیران متوسطه اول و دوم استان البرز در بستر شبکه شاد برگزارشد، اظهار داشت: مساله اصلی این است که یکی از پیامدهای آموزش در بستر فضای مجازی، کاهش زمان آموزش و افت تحصیلی دانش آموزان است زیرا هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آموزش های حضوری شود.

 وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه این بوده که با رعایت پروتکل های بهداشتی و مطابق مصوبات ستاد کرونا، بتوانیم فضای آموزشی حضوری را در مدارس رقم بزنیم تا آسیب های وارده در فضای آموزش مجازی را کاهش دهیم؛ محصول آموزش الکترونیکی افت تحصیلی آشکار(کاهش میانگین نمرات در امتحانات حضوری نیمسال اول) و افت پنهان(تورم کاذب میانگین نمرات در دوره کرونا) است.

سلطانیان تصریح کرد: پایه های نهم و دوازدهم جامعه هدف ما برای آموزش حضوری بوده و آزمون‌های آغازین، پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی مستمر و همچنین برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی می تواند تسکینی بر افت تحصیلی در آموزش مجازی باشد.

وی ضمن اعلام خطر درخصوص دور افتادن لازم التعلیم ها از فرآیند آموزش رسمی، اضافه کرد: برای بازگشت ترک تحصیلی‌ها و جا مانده‌ها از تحصیل به مدارس، باید کار مضاعف و جهادی صورت گیرد؛ به هیچ وجه دنبال تبدیل دانش آموزان به کودکان کار نیستیم و برای آشتی با مدرسه ضمن شناسایی و حذف موانع بازگشت، باید مشوق ها و خلاقیت های ویژه و کاربردی مدنظر مدیران حاذق مدارس قرار گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: مدیران باید اختیارات کافی و وافی و متناسب با مسئولیت‌های خود داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی شرکای آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: آئین نامه اجرایی جدید مدارس به مثابه نقشه‌راه برای مدیران است و این آئین نامه ۱۶۰ ماده ای بستر سازی برای مدرسه محوری و افزایش اختیارات مدیران است تا هویت از دست رفته مدارس دولتی احیا شود؛ مشارکت، مالکیت می آورد لذا مشارکت ذی نفعان دستگاه تعلیم و تربیت در قالب آئین نامه اجرایی مدارس کارگشا خواهد بود.

سلطانیان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با کاستن از تنوع مدارس دولتی به سمت عدالت آموزشی حرکت کرده و با خلق چرخه های تحول آفرین در مراکز آموزشی مدارس را تبدیل به نهاد فرهنگی _اجتماعی و مولد سرمایه انسانی در محلات کنیم.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که حدود نیمی از آنها در مدارس متوسطه تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …