شنبه , 8 اردیبهشت 1403

حدود ۷۰۰ مراجعه کرونایی وتنفسی روزانه به مراکز درمانی البرز انجام می شود

 دکترمهرداد بابایی عصر سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز که با حضور مسوولان کشوری در استانداری البرز برگزار شد، افزود:  طی چهار هفته گذشته وضعیت کرونا در استان ثبات نسبی پیدا کرده است.
وی  با بیان اینکه هر یک از پیک‌های کرونا نسبت به قبلی شدیدتر بوده است، اضافه کرد: ۲ هفته است که آمار کرونا در استان  البرز سیر نزولی دارد و می‌توان این آمار را هم مثبت و هم منفی ارزیابی کرد.

بابایی اظهار داشت : روند نزولی  ابتلا به کرونا در البرز متوقف شده است و این می‌تواند تهدیدی برای موج بعدی  باشد اما از طرف دیگر این ثبات می‌تواند ما را به ریشه کنی بیماری  کووید۱۹امیدوار کند.
وی اضافه کرد: مراجعات سرپایی در پیک پنجم حجم بسیار بالایی داشت و  قابل مقایسه با پیک ها گذشته نبود که البته با تلاش کارکنان درمان موفق شدیم  این پیک را پشت سر بگذاریم.
این مسوول اظهار داشت :  در زمان حاضر روزانه ۷۰۰ نفر به مراکز درمانی  البرز مراجعه می‌کنند که کمترین تعداد در ماه‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه وجود سایر بیماری‌ها همچون آنفلوآنزا و سرماخوردگی نشان می‌دهد پروتکل‌ها به خوبی انجام نشده است، گفت: از طرفی بخشی از این مراجعین ممکن است که به  سویه اُمیکرون مبتلا شده باشند که  البته تست «پی سی آر» آن‌ها منفی می‌شود که  گفته شده که اُمیکرون «پی سی آر» گریز است.

همچنین غفور قاسمپور معاون استاندار البرز فرماندار ویژه کرج در این نشست گفت : با تلاش  همه دستگاه های اجرایی استان به ویژه کادر درمان استان و  پس از پیک پنجم کرونا وضعیت  البرز  آبی شد و در ضعیت پایدار و نسبی قرار گرفت .

وی ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند پیشگیری از کرونا از ۲۱ آذر ماه امسال در کل استان البرز شروع شده و نظارت و کنترل فرمانداری ها با همکاری بازرسان در حوزه های مختلف از جمله اصناف و حمل ونقل شهری  صورت می گیرد.

قاسمپور  گفت : ۳۵ مرکز واکسیناسیون  در البرز دایر شد  ضمن آنکه  سپاه ، کارکنان انتظامی، فرمانداری ها،  شهرداری ها، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بیشترین همکاری را  در سالن های تجمیعی واکسیناسیون استان  داشته اند.

معاون استاندار البرز بیان داشت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت استان یک دز ، ۸۰ درصد ۲ دز و ۱۵ درصد سه دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در این نشست گفت :  هلال احمر البرز در طرح شهید قاسم سلیمانی  یک هزارو۱۸۴ امداد به کار گرفت و  در بخش واکسیناسیون نیز یک هزارو۵۰۰ نفر روز فعالیت داشتند .

محمدباقر خلفی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون داروخانه جمعیت هلال احمر البرز با تمام ظرفیت به بیماران خدمات دارویی ارائه کرده است.

وی بیان داشت : در استان البرز ۸۶ خانه هلال، ۶ شعبه هلال احمر، هشت پایگاه ثابت و ۲ پایگاه سیار داریم و پشتیبانی لازم در بحث نظارت را انجام می دهیم.

خلفی گفت : از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب  اعتبار بین المللی برای کمک به تامین داروی کووید۱۹ در البرز جذب شده است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …