جمعه , 14 اردیبهشت 1403

برخورد جدی با خروج غیرقانونی هرگونه نهاده دامی از چرخه تولید البرز

عبدالرضا روشن نژاد روز سه شنبه در نشست قرارگاه  امنیت غذایی استان البرز که با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو برگزار شد، بر ضرورت و اهمیت تأمین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی در تداوم و پایداری تولید، به فرایند تأمین و توزیع نهاده های دامی  تأکید کرد.

دبیر قرارگاه امنیت غذایی استان البرز از تمام مسوولان ذیربط به ویژه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان  خواست با جدیت نسبت به گسترش و تشدید بازرسی ها در حوزه تأمین و توزیع نهاده های دامی اقدام و از خروج غیرقانونی هرگونه نهاده از چرخه تولید جلوگیری شود.

روشن نژاد با اشاره به اینکه در زمان حاضر محدودیتی در تأمین و عرضه کالاهای اساسی در استان نداریم و بازار از یک ثبات نسبی برخوردار شده است؛ از شرکت پشتیبانی امور دام استان خواست، نسبت به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد بر مصرف، اقدام به موقع به عمل آورد.

۷۰ درصد نهاده های مورد نیاز واحدهای دامی تامین شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست با تشریح فرایند تأمین و توزیع نهاده های دام و طیور در استان از تأمین و توزیع بیش از ۷۰ درصد از نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی استان در هشت ماه گذشته خبر داد و افزود: به منظور پایش توزیع نهاده ها در واحد های تولیدی دام و طیور، بازدیدهای مستمر دوره ای توسط همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها انجام شده و به طور منظم ادامه دارد.

مجید مرادخانی با بیان اینکه استان البرز از نظر تولید محصولات دامی حائز رکوردهای شاخص در کشور است، اظهار داشت : استان البرز از لحاظ تولید شیر رتبه هشتم کشور، سرانه تولید شیر هر رأس گاو شیری رتبه دوم کشور و تخم مرغ در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

مرادی، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در این نشست با اشاره به فعالیت اکیپ های گشت مشترک بازرسی، پایش مستمر بازار، شناسایی واحدهای متخلف و ارجاع گزارش به دادستان، از اعلام آمادگی سازمان صمت برای همکاری همه جانبه و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان، برای رصد منظم بازار خبر داد.

استان البرز یک هزارو۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ راس داشتی و ۳۸۰ راس پرواری مشغول فعالیت هستند.

در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی مرغ تخمگذار با ظرفیت اسمی ۹ میلیون قطعه و ۲۸ واحد تولید پولت با ظرفیت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …