سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

بهسازی شبکه جمع آوری آبهای سطحی کرج آغاز شد

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج ، عمار ایزدیار در نشست اعضای این شورا با اشاره به تداوم بارندگی و جاری شدن سیلاب در کلانشهر کرج، افزود: کلان آباد کرج بدون هیچ‌زیرساختی به کلانشهر تبدیل شد و این یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات امروز شهر است.

وی با اشاره به اینکه کرج به تناسب رشد جمعیتی که دارد باید توسعه پیدا کند، گفت: همچنان شبکه جمع آوری آبها سطحی در سطح کرج کافی نیست از این رو شاهد جاری شدن سیلاب در معابر شهر هستیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: کرج دارای شیب فراوان است و در پی بارندگی ها شاهد جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در این شهر هستیم، اما سعی داریم با تدابیر تخصصی شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان برای تردد در فصل بارندگی با مشکل مواجه نباشند.

به گفته وی در پی پیگیری شورای شهر کرج پروژه کلکتورهای آب‌های سطحی کرج از سرگرفته شد و عملیات اجرایی آغاز شده است؛ این درحالی است پروژه از اولویت خارج شده بود و جای خود را به احداث پروژه‌های غیرهمسطح و زیرگذر داده بود.

ایزدیار با اشاره به اینکه در پی اعلام هواشناسی و هشدار مدیریت بحران در راستای جلوگیری از سیلاب در کرج اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: طی ۱۵ روز گذشته لایروبی معابر ، جداول و  مسیل‌های آبی در دستور کار قرار گرفت؛ در این راستا مسیرهای آبی که بسته شده بود بازگشایی شدند.

کلانشهر کرج دارای حدود ۴۲ کیلومتر شبکه جمع آوری آبهای سطحی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …