پنجشنبه , 9 فروردین 1403

نماینده مجلس : نیروگاه فردیس نیازمند به روز رسانی است

علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، افزود: از آنجا که  این نیروگاه  تامین کننده بخشی از برق کشور از جمله استان های تهران و البرز است ، نباید نسبت به نیازهای فنی آن بی توجه باشیم .

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب  این نیروگاه بیش از هفت میلیون متر مکعب در سال است ، گفت :  تغییر سیکل نیروگاه منتظر قائم نقش موثری در کاهش مصرف آب دارد.

عباسی اظهار داشت:  امروز فناوری در جهان پیشرفت کرده و باید ساختار فنی نیروگاه منتظر قائم به سمت  مصرف سوخت سالم پیش برود تا آلودگی زیست محیطی در منطقه شاهد نباشیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت:  اگر ۱۰ حلقه چاه آب نیروگاه منتظر قائم فردیس از مدار خارج شود، سفره های آب زیرزمینی استان کمی تقویت می شود.

عباسی افزود: نیروگاه منتظر قائم باید تصفیه خانه داشته باشد و بخشی از فاضلاب فردیس را نیز تصفیه کند.

وی با بیان اینکه مشکل آب در استان البرز وجود دارد و در شهرستان فردیس این مشکل مضاعف است، اظهار داشت: بحث سرانه آب شرب در استان با آن مواجه ایم هم کمیت آب و هم کیفیت آب را مشکل داریم ؛ ۸۰ درصد آب شرب استان از آب زیرزمینی تامین می شود و در شهرستان فردیس به طور کامل از منابع زیرزمینی است.

سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می شود

نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: تمام سرانه های استان البرز  از جمله بهداشت و سلامت  مناسب نیست و از متوسط کشوری پایین تر است؛  خیلی جاها در سرانه ها آخرین استان کشور هستیم.

عباسی افزود: وقتی روند جمعیت استان را مشاهده می کنیم  سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می شود یعنی در مدت پنج  سال این استان به اندازه بعضی از استان های کشور به جمعیت البرز اضافه می شود.

وی ادامه داد: متناسب با افزایش جمعیت زیرساخت های استان البرز افزایش پیدا نکرده است بنابراین باید مدیران توانمند برای دستگاه های اجرایی استان مهاجرپذیر البرز انتخاب کرد تا بتوان شرایط خدمات رسانی به مردم را تسهیل کرد.

عباسی  گفت:  عملیات اجرایی بیمارستان دولتی فردیس در سال ۹۰ آغاز شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی اظهار داشت: فروردین ماه  امسال از بیمارستان فردیس بازدید داشتم  و قرار بود سوم خردادماه سال جاری افتتاح شود اما هنوز محقق نشده است.

عباسی افزود: احداث مخزن آب برای فردیس در پارک جهان نما که از سال ۸۸ تا امروز به حال خود رها شده بود با همکاری استاندار البرز و پیگری ها عملیات تکمیل از سر گرفته شده است .

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …