جمعه , 10 فروردین 1403

ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی البرز مورد توجه قرار گیرد

عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه  در بازدید از نمایشگاه توانمندی های گردشگری استان های البرز و قزوین در محل پارک ایران کوچک  کرج افزود: البرز که به فرمایش مقام معظم رهبری به دلیل تنوع اقوام؛ ایران کوچک لقب گرفته اکنون ظرفیت بزرگی برای به نمایش گذاشتن صنایع دستی و تولیدات خانگی دارد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب ۱۰۰ غرفه متشکل از تولیدکنندگان، صنعتگران و تولیدکنندگان بخوبی توانسته بخشی از توانمندی های مردم این استان و چند استان دیگر را در معرض دید عموم قرار دهد.
شهبازی افزود: چند مورد از این تولیدات با حمایت های صورت گرفته و پشتکار فعالان مشاغل خانگی با حمایت و اعطای تسهیلات اکنون به تولید انبوه رسیده اند و بازار بسیار خوبی را از آن خود کرده اند.
استاندار البرز اضافه کرد: این جشنواره می تواند سرآغاز خوبی برای معرفی و گسترش فعالیت صنایع دستی، گردشگری و مشاغل خانگی در استان باشد.
وی گفت: حمایت و پشتیبانی که از سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در قالب خیریه ها صورت گرفته بسیار جای تقدیر دارد.
شهبازی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ماموریت خطیری در راستای تقویت گردشگری و حمایت از صنایع دستی دارد.
استاندار البرز افزود: همواره در موضوعات اتاق بازرگانی استان حساس و دغدغه مند بوده ام و حضور منظم در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بازدید های مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی و دیدار با تجار و سرمایه گذاران البرز گواهی بر این مدعا است.
وی گفت: در سایه این همراهی ها توفیقات ارزشمندی را کسب کردیم که کاهش ۵.۶ درصدی نرخ بیکاری ظرف  سه سال تلاش و اهتمام، رشد ۱۱۲ درصدی صادرات استان، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز بخشی از این دستاوردها است.
شهبازی افزود: تیم اتاق بازرگانی استان بسیار فعال و حرفه ای هستند و در موضوع صنایع دستی و گردشگری نیز به خوبی ورود کرده اند.

نمایشگاه توانمندی های گردشگری و صنایع دستی از البرز از پنجم تا هفتم آبان ماه فعال است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …