چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

امام جمعه فردیس:ولایت مداری نخستین و مهم ترین ویژگی شهید سلیمانی بود

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز شنبه در بزرگ ترین اجتماع مردمی به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهدادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  و ارتحال علامه محمد تقی مصباح یزدی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج با بیان اینکه علامه مصباح قدرت نرم و سردار شهید سلیمانی قدرت سخت ما بودند افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند” اگر ما درست تببین نکنیم، دشمنان همانگونه که می خواهند تببین خواهند کرد”، می بینید که در داخل کشورمان نسبت به حاج قاسم چگونه تحریف شخصیت می کنند.

وی اضافه کرد: به عقیده بنده نخستین ویژگی سردار شهید سلیمانی که مابقی ویژگی ها برگرفته از آن است ولایت مداری می باشد، اگر به دنبال تعریف مکتب حاج قاسم باشیم باید بگوییم مکتب ولایت.

حسینی افزود: ولایت مداری که به این شهید تا این اندازه ابهت، شخصیت و محبوبیت داد و این حاج قاسم که در روزهای آخری که قصد میدان شهادت کرده بود به خدمت مراجع می رود و بر پیشانی علامه مصباح بوسه می زند.

وی ادامه داد: خیلی از افراد در لباس های مختلفی هستند اما گاهی در همین لباس ها انحراف هایی ایجاد شد ولی با این تفکر که من سردار سرافراز هستم اما سرباز رهبری هستم و با اعتقاد به مرجعیت در این میدان حضور پیدا می کند و همین موجب می شود تا مکتب حاج قاسم بماند.

امام جمعه فردیس در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های علامه مصباح اشاره و تصریح کرد: وی به لحاظ علمی در علوم مختلف علامه بودند و از نظر سیاسی، اخلاق، فلسفه و عرفان در حالی که افراد معمولا تک بعدی هستند اما اینکه فردی هم به لحاظ علمی علامه باشد و هم از لحاظ سیاسی ایده پرداز و از سوی دیگر از بعد اخلاقی در اوج باشد چنین کسی را خیلی کم داریم.

حسینی گفت: علامه مصباح دارای زبان گویا در اظهار حق بود در حالی که خیلی ها سکوت کرده بودند.

وی ادامه داد:  همانگونه که سردار دل ها دست بچه های مقاومت را در میدان های نظامی پر می کرد، علامه مصباح دست بچه های جبهه انقلاب را در میدان جنگ نرم پر می کرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین انحرافات در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دولت سازندگی با بودجه خود دولت شروع شد تصریح کرد: در داخل مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری چه کسانی بودند که بعدها حلقه کیان را تشکیل و بسیاری از براندازان از همین حلقه درآمدند، در چنین میدانی علامه مصباح در سال ۷۴ دوره طرح ولایت را راه انداخت.

وی افزود: بسیج دانشجویی تبدیل به مرکز حفظ انقلاب در برابر ضد انقلاب ها شده بودند که در دانشگاه ها حضور پیدا کردند و بعد از آن که بسیج اساتید، هنرمندان، معلمان و حتی برای استانداران نیز علامه این دوره را به راه انداختند.

امام جمعه فردیس ادامه داد: “شاهد بودیم که استاندار ما نمی دانست که خط فرمان دست کی هست، این بود که آقای خاتمی می توانست تهدید کند که اگر این کار و یا آن کار صورت نگیرد ما نافرمانی مدنی می کنیم و همه تهدید به استعفا می کردند، این بود که آقای احمدی نژاد نیز تهدید می کرد که اگر مثلا این کار بشود یا نشود ما نافرمانی مدنی و استعفا خواهیم کرد.”

وی خاطر نشان کرد: زمانی که استاندار بداند خط فرمان دست کی هست بر اساس شریعت و قانون اساسی هرگز دیگر تهدید نخواهد کرد، بنابراین علامه مصباح دست جبهه انقلاب را پر می کرد و همه را راه می انداخت.

حسینی تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار توسط علامه به تعبیر رهبری را از دیگر ویژگی های علامه مصباح عنوان و تصریح کرد: در هر جایی که حضور پیدا کنید به این مهم می رسید که شاگردانشان حضور دارند و دارای فرزندان سالم است.

حسینی خاطرنشان کرد: گروه مبارز ۱۱  نفری قبل از انقلاب وجود داشت که ایشان دبیر این گروه بود، افراد دیگری از جمله مقام معظم رهبری و آقای هاشمی رفسنجانی نیز در این گروه حضور داشتند در واقع قهرمان مبارزه با انحرافات حضرت آیت الله علامه مصباح بود.

وی افزود: به لحاظ علمی دشمن نمی توانست ایراد بگیرد چرا که خود حضرت آقا جایگاه ایشان را توصیف کرد، اما می بینید که از روی کینه برخی نمی توانستند تحمل کنند که البته کینه شان نیز شخصی نبود، کینه شان این بود که علامه پای ولایت ایستاده بود.

امام جمعه فردیس در ادامه با بیان اینکه به راه علامه مصباح و سردار شهید سلیمانی وفادار هستیم ادامه داد: تا آخرین نفس پای ولایت خواهیم ایستاد همانگونه که این بزرگان اینگونه بودند

حسینی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی گفت:  این مرد میدان به لحاظ اخلاقی در نهایت وارستگی و تواضع بود .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …