یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

البرز ۱۹ برابر توان اکولوژی خود در آن جمعیت مستقر شده است

سید مرتضی اعتصامی  روز  در نشست بررسی روند پیشرفت طرح تفصیلی شهر کرج که در شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، اظهارداشت: این استان یکی از متراکم ترین استان های کشور است و هر روز دچار مشکلات زیست محیطی هستیم .

وی بیان داشت : توان اکولوژیک  منطقه  شامل  منابع آب و هوا و وسعت  است که البرز و کلانشهر کرج در این بخش نیازمند بازنگری است.

اعتصامی گفت : تراکم جمعیتی بالا  در واقع به شدت به منطقه و مردم فشار می آورد و حتی در نظر گرفتن زمین مناسب برای  انباشت زباله و ایستگاه زباله  در سطح استان البرز نداریم.

 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج  افزود:  در استان البرز  مطالعات متعددی برای دفن زباله ها صورت گرفت و تنها  منطقه حلقه دره  برای دفن زباله های استان مناسب تشخیص داده شد.

وی افزود:  مغایرت هایی  در حوزه شهرسازی برای رفع مشکلات صورت می پذیرد  که باید بررسی شود؛ یکی ازبزرگترین مشکلاتی که اکنون  در کرج داریم که تا کنون گذارا به آن پرداخته اند بحث تراکم و بار گذاری جمعیتی است و این سووال پیش می آید با توجه به کدام مطالعات اکولوژیک چشم انداز تعریف شده است.

استان البرز با وسعت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۲ میلیون نفر آنان در کرج اسکان دارند.

البرز به لحاظ وسعت کوچکترین استان   و به لحاظ جمعیت از مناطق پرتراکم جمعیتی کشور  است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …