چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

آمریکا به دنبال قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوییفت است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از “اسپوتنیک”، این مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است به شبکه “سی ان ان” گفتند، اقدامات احتمالی شامل تحریم شخصیت‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، شرکتهای انرژی و بانک‌های روسیه، گزینه هسته‌ای و قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوییفت است. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا تحریم‌های بانکی و مالی مشابهی را به صورت یک جانبه و غیر قانونی علیه ایران وضع کرد. 
یک مقام آمریکایی گفت: ما بسته تهاجمی (تحریم) خوبی (علیه روسیه) ایجاد کرده‌ایم. 
سی ان ان در بخشی از گزارش خود اعلام کرده است که هنوز در مورد بسته تحریمی آمریکا علیه روسیه در صورت حمله مسکو به اوکراین تصمیم گیری نشده است. 
 بر اساس گزارش‌ها کاخ سفید مشغول مذاکره با کشورهای اروپایی در خصوص اقدامات تنبیهی علیه مسکو است. 
در عین حال، دولت بایدن از پیامدهای احتمالی تحریم‌های سنگین مسکو، به‌ویژه در بخش انرژی، بیم دارد. بسیاری از کشورهای اروپایی در بحبوحه افزایش قیمت‌ها و کمبود ذخایر گاز به تامین گاز از روسیه متکی هستند. مسکو همچنین دومین صادرکننده بزرگ نفت به آمریکا در سال ۲۰۲۱ شد و همچنان یکی از بزرگترین تامین کنندگان گازوئیل برای این کشور است و در کنترل قیمت سوخت در آمریکا نقش دارد. 
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه سه شنبه هفته جاری (هفتم دسامبر – ۱۶ آذر) با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و گفت و گو خواهند کرد. 
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای این دیدار را تایید کرد و گفت: رهبران دو کشور در مورد موضوعات مختلف از جمله روابط آمریکا و روسیه، ثبات راهبردی، فضای سایبری و مسائل منطقه‌ای بحث خواهند کرد. 
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن همچنین بر نگرانی‌های آمریکا در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز اوکراین و همچنین حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید خواهد کرد. 
پیش از این، برخی رسانه‌های بین المللی به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کردند روسای جمهوری دو کشور قصد دارند در مورد نگرانی‌های مربوط افزایش حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین گفت و گو کنند. بایدن همچنین درباره ثبات استراتژیک، فضای سایبری و مسائل منطقه‌ای گفت و گو خواهد کرد. 

این مقام آمریکایی توضیح داد: بایدن بر نگرانی‌های آمریکا در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین و حمایت واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید خواهد کرد. 
خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ریانووستی، این برنامه را تایید کرد و گفت که این گفت و گو عصر سه شنبه انجام خواهد شد. 
پسکوف افزود: روسای جمهوری خودشان تصمیم خواهند گرفت که این گفتگو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. 
بایدن و پوتین ۱۶ ژوئن سال جاری میلادی (۲۶ خرداد) در ژنو سوئیس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …