شنبه , 15 اردیبهشت 1403

زمینه برای حمایت مالی از فعالان مشاغل خانگی البرز فراهم است

شادی حاضری روز یکشنبه در چهاردهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی گفت: برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات به این هنرمندان صنایع دستی با امضای تفاهم نامه همکاری این کمیسیون با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملیاتی شد.

وی افزود: توسعه کسب و کارهای خانگی و پایداری اشتغال در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری از جمله دیگر موارد مورد تاکید در تفاهمنامه اشاره شده است. حاضری پیشرفت و رونق فعالیت های هنرمندان صنایع دستی را مستلزم اتحاد و همراهی این هنرآفرینان در رفع چالش ها و بستر سازی برای بهبود فضای کسب و کارهای خانگی عنوان کرد.

حاضری بیان داشت: بارها در نشست‌ها و جلسات مختلف ، صدمات ناشی از کرونا در حوزه‌های های گردشگری و صنایع دستی مطرح شده است ، اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که در کنار این آسیب‌ها فرصت خوبی هم برای انجام کارهای مغفول مانده فراهم شد.

رییس  کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: اخیرا رایزنی با شهرداری کرج انجام شد تا در پارک ایران کوچک این کلانشهر با در اختیار گرفتن ۲۰ غرفه بتوانیم تولیدات صنایع دستی را ارائه دهیم که البته این تصمیم به دلیل تقارن با ایام انتخابات به تعویق افتاد ، اما تاحصول نتیجه پیگیر آن خواهیم بود.

حاضری همچنین به امضای تفاهم نامه چندی قبل با کمیسیون گردشگری و انجمن صنایع دستی استان قزوین اشاره کرد وی افزود: در پوشش این تفاهم نامه برگزاری تورهای گردشگری و نمایشگاه مشترک صنایع دستی پیش بینی شده داست.

وی تقویت صنایع دستی و سرگازه گذاری در ایجاد هتل ها و اماکن تفریحی و گردشگری در البرز را ضروری دانست و اظهار کرد: به دلیل نبود اماکن کافی و مناسب سکونت در استانمان عمدتا پذیرای مسافران عبوری است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی استادکاران بسیار شاخصی داریم که باید فرصت مناسب برای ارائه تولیدات آنها فراهم شود، نباید در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی تنها شاهد تکرار حضور تنها چند نفر از هنرمندان استان باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …