شنبه , 1 اردیبهشت 1403

طرح آموزش شهروندی در کرج به اجرا درآمد

محمد جواد کاظمینی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با گسترش شهرنشینی به ویژه در کرج طی دهه‌های اخیر، نیاز به آموزش رفتارهای مناسب و مرتبط با زندگی شهر نشینی یکی از نیازهای اساسی کلانشهرها به شمار می‌رود.

وی  ادامه داد: در کلانشهر کرج فقدان آموزش فرهنگ زندگی شهری مشهود بوده و ناآگاهی از فرهنگ آپارتمان نشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه‌های زیادی را به اداره‌کنندگان شهر، محیط شهری و ساکنان شهرتحمیل ‌کرده است.

کاظمینی  در تعریف آموزش شهروندی بیان داشت:  آموزش شهروندی به آن بخش از فعالیت‌های تعلیم و تربیت اطلاق می‌شود که در اشکال رسمی و غیررسمی، افراد یک جامعه را برای عضویت در جامعه  آماده می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی  اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: این سازمان به جهت اهمیت موضوعات شهروندی اقدام به تولید و تهیه محتوای آموزشی در زمینه فرهنگ آپارتمان نشینی کرده است.

وی ادامه داد: مباحث پرداخت شده در این آموزش ها که می تواند تاثیر بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی عموم داشته باشد شامل ایجاد فضای سبز در آپارتمان، زلزله و آپارتمان ، همسابه مهربان،

بازیافت و پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی، نباید ها در همسایگی و نه به چهار دیواری اختیاری از مهمترین موضوعات آموزشی است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی وورزشی شهرداری کرج بیان داشت:  فرهنگ آپارتمان نشینی در اصل مجموعه قواعد و آداب مورد نیاز برای سکونت در خانه های آپارتمانی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: این آداب و قواعد به مرور ، زندگی و روابط اجتماعی همسایگان ساکن در یک آپارتمان را تحت تاثیر قرار می دهد و بهبود می بخشد.

کاظمینی گفت :  در این زمینه کشور ما نیز به دلیل رشد روزافزون جمعیت و افزایش وسعت شهرها و به تبع آن گسترش آپارتمان نشینی ، نیازمند آن است تا مردم برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف و مشکلی در این زمینه ، اطلاعات و درک کامل و جامعی از فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه داری داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین منظور تولید محتوای ( همسایه مهربان) توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در بخش  بخش برای عموم تهیه و در شبکه های مجازی پخش شده است.

این مسوول افزود: شهروندان کرجی می توانند برای دسترسی به این محتوای آموزشی  به صفحات مجازی سازمان فرهنگی شهرداری کرج مراجعه نمایند.

کلانشهر کرج با جمعیتی حدود۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای ۱۰ منطقه شهری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …