جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کرج در اجرای برخی طرح ها پیشرفت چندانی نداشته است

مریم قهرمانی صارم  روز پنجشنبه در نشست بررسی روند پیشرفت طرح تفصیلی کلانشهر کرج افزود:  نه اینکه در کرج کاری نشده اما خیلی درجا زده ایم ؛ هرچند بزرگراه و پروژه های متعددی طی سال گذشته در این کلانشهر اجرا شده اما در بحث طرح تفصیلی با مشکلاتی مواجه است.

وی تاکید کرد که بررسی طرح تفصیلی باید با نگاه محله محوری انجام شود تا در آینده با مغایرت ها در این بخش مواجه نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: امروز شاهد  مغایرت های طرح تفصیلی در شهر ۲ میلیون نفری کرج هستیم  که این امر برای شهروندان مشکل ساز شده  به ویژه در بحث کمیسیون ماده پنج  پروسه خدمات رسانی به مردم طولانی شده است.

قهرمانی صارم افزود: امروز در بحث ماده پنج و طرح تفصیلی شاهد نارضایتی شهروندان هستیم  و باید خودمان را جای مردم بگذاریم ؛ از همه مهمتر با نامه نگاری کار پیش نمی رود.

وی تاکید کرد که باید گره از شهروندان کرجی در بحث طرح تفصیلی و ماده پنج گشوده شود.

قهرمانی صارم یادآور شد که طرح تفصیلی شهر کرج در سال ۹۲ آغاز شده و امروز در همان نقطه آغازین قرار داریم و بسیاری از سوولات مردم هنوز در بخش طرح تفصیلی پاسخ داده نشده است.

وی تاکید کرد که پروژه دارای زمان شروع و پایان است ، بنابراین باید پایانی برای زمان تدوین طرح تفصیلی کرج دیده شود.

محمد اسدیان  رییس مرکز پژوهش های  شورای اسلامی شهر کرج  در این  نشست گفت: الگوی توسعه در تمام بخش ها باید در چارچوب منطقی پیش برود.

وی ادامه داد: نگاه ما در مرکز پژوهش های شورای شهرکرج این است که  مدل حکمرانی شهری در کرج  مشخص شود .

اسدیان اظهار داشت : باید  آسیب شناسی طرح های تفصیلی شهرهایی مانند یزد، مشهد ، اصفهان و اهواز را بررسی کنیم  تا بتوان براساس یک الگوی مناسب طرح تفصیلی را برای کرج پیاده سازی کرد.

وی افزود: نگاه از جز به کل از بین رفته و باید از کل به جز صورت گیرد و شورای شهر ششم تقویت نقاط قوت شورای قبلی را خواهد داشت و اگرنارسایی باشد سعی می کند نارسایی ها را تقویت کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …