شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نوسازی بافت های فرسوده شهری کرج نیازمند تعامل مردم و مجریان است

علی قاسم پور روز پنجشنبه  در نشست معارفه  دفاتر تسهیلگری و خدمات توسعه و بهسازی محلات بافت های فرسوده کرج اظهار داشت: معضلات و مشکلات محلات کرج، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان از نظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است و این موضوع، ضرورت توجه ویژه به خواسته‌های متفاوت مردم با فرهنگ  متفاوت را طلب می‌کند.
سخنگوی شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اجتماع و کالبد را نمی‌توان از هم تفکیک کرد، گفت:  باید ارتباط دوسویه کالبد و اجتماع را در شهر برای دستیابی به نتیجه مطلوب با هم لحاظ کرد.
قاسم‌پور بر لزوم ارتباط دفاتر تسهیل‌گری تحت نظارت استانداری و شهرداری با یکدیگر تاکیدکرد و گفت: باید توجه داشت که شهرداری‌ها در کشور دیگر یک نهاد خدماتی صرف نیستند و قطعا باید به عنوان یک نهاد اجتماعی نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.
دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری با هدف سرعت‌بخشی به خدمات محلات واقع در بافت فرسوده راه‌اندازی شده‌اند،ادامه داد: با توجه به سند توسعه محلات، دفاتر بر اساس مشکلات احصا شده در پیمایش‌های مستمر به بودجه پیشنهادی برای رفع معضلات فکر کنند و با توجه به مدلی که در سند پیشنهاد کرده‌اند، بازه زمانی برای اجرای پروژه تعریف کنند تا خروجی برای مردم قابل لمس شود.
قاسم پور خاطرنشان کرد: از طرفی اگر د فاتر با کمبود بودجه در بخش‌هایی مواجه هستند در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم، در جهت تخصیص بودجه یا هدررفت بودجه در ردیف‌های دیگر اقدام شود.

سیدمرتضی اعتصامی دبیر دوم و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شور ای اسلامی شهر کرج  در این نشست بر ضرورت توجه به هویت‌بخشی ایرانی اسلامی در محلات کرج تاکید کرد.

وی  اظهار داشت: احیای بافت های فرسوده شهری باید با در نظر گرفتن تمام بخش های خدماتی انجام شود .
دبیر دوم شورای اسلای شهر کرج به بحث هویت شهری پرداخت و تصریح کرد: دیدگاه ایجاد یا ارتقای شاخصه‌های هویت ایرانی- اسلامی در محلات کرج باید تقویت شود.
اعتصامی خاطرنشان کرد: اعضای شورای دوره ششم  برای ارتباط با دفاتر و رفع مشکلات مردم همیشه وقت دارند.

کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …