سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

مدرسه خیری شهید سعید نگهبان در کرج مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این مدرسه ۱۲ کلاسه با همت خیر نیک اندیش فرهاد نگهبان به نیت برادر شهیدش ” سعید نگهبان” که در عملیات کربلای یک در مهران به شهادت رسیدند، احداث و به دانش آموزان شهر گرمدره کرج اهدا شد.

مدرسه خیری شهید سعید نگهبان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع  با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان با امکانات و تجهیزات کامل افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه مدرسه خیری شهید سعید نگهبان در گرمدره کرج، اظهارداشت: خیرین مدرسه ساز از افتخارات استان البرز هستند زیرا در تامین فضای آموزشی استان نقش موثر و فعال دارند.

علی حجرگشت با اشاره به اینکه در طول ۵۰ روز گذشته شاهد افتتاح یا شروع عملیات ساخت ۶ پروژه آموزشی خیرساز در البرز هستیم، خاطرنشان کرد: خیرین نیک اندیش در ساخت کلاس های درس در استان از دولت جلوتر هستند.

وی بیان داشت: کلنگ این مدرسه به همت پدر شهید مرحوم نگهبان زده شد و سپس توسط برادر شهید سعید نگهبان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: با توجه به ساخت و سازهایی که در گرمدره صورت می گیرد در آینده این شهر با مشکل فضای آموزشی روبرو می شود بنابراین اعضاء شورای اسلامی و شهرداری به فکر تامین زمین برای ساخت مدرسه در آن باشند.

حجرگشت با بیان اینکه در این شهر ۲ و ۸۰۰ واحد مسکونی در حال احداث است که با اسکان خانواده ها در آنها، دانش آموزان نیاز به فضای آموزشی دارند، افزود: در حالی که تعداد محدود مدارس این شهر همه ۲ نوبته هستند و ظرفیت پاسخ دهی به افزایش جمعیت دانش آموزان جدید را ندارند.

وی یادآورشد: پیش بینی زمین برای ساخت فضای آموزشی برای دانش آموزان در این شهر که به دلیل نزدیکی به پایتخت با رشد جمعیت مواجه است، ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با یادآوری اینکه این استان از نظر فضای آموزشی در ردیف آخر استان های کشور قرار دارد، برای افزایش سرانه آموزشی ، پرورشی و  و ورزشی در این استان نیاز به کمک ویژه خیرین داریم.

در این آیین از مادر و برادر خیر مدرسه ساز شهید سعید نگهبان با اهدا لوح و گل توسط استاندار البرز قدردانی شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …