یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

استاندار : ایجاد بندر خشک در البرز به جد دنبال می شود

 مجتبی عبداللهی  روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان البرز افزود: روند فعالیت تجار در البرز باید با حمایت و بسترسازی، متحول و شکوفا شود.
وی ادامه داد: اتاق مشورتی با فعالان اقتصادی استان البرز راه اندازی می شود و بحث و تبادل نظر تا حصول نتیجه ادامه پیدا می کند.
استاندار البرز گفت: درصدد ایجاد مجتمعی متمرکز از حضور مسوولان دستگاه های مختلف مرتبط با اقتصاد استان البرز برای تسهیل در امور فعالان اقتصادی راه اندازی می شود.

وی  با اشاره به اینکه باید دیدگاه های سنتی و قدیمی را تغییر دهیم، افزود: ضرورت دارد برای ساماندهی بسیاری از آشفتگی های بازار، مسوولانه وارد میدان شویم و توانمندی های داخلی، تولید کالاهای استراتژیک در کشور و استان البرز را مورد بهره برداری قرار دهیم.
عبداللهی گفت: رصد و پایش  بازار باید به شکل هوشمند صورت گیرد، بنابراین ضرورت دارد بین تولید، توزیع و تقاضا تعادل ایجاد کنیم و موانع را تا قبل از اینکه در بازار برای مردم محسوس شود، حل کنیم.
استاندار البرز بیان داشت: این امر با رصد هوشمند بازار به صورت ریشه ای دنبال و ساماندهی می شود و ایجاد این امکان راهگشا خواهد بود.
وی افزود: بهره برداری از ظرفیت جوانان صاحب اندیشه و نخبه در حوزه فناوری های نوین راهکار حل بسیاری از مشکلات است از این رو از ظرفیت و توان این قشر فعال و خوش فکر بهره برداری خواهیم کرد.
عبداللهی گفت: در راستای افزایش تولیدات گوشت، مرغ و ماهی باید در استان البرز مبتکر باشیم و طرح های نوین ارایه دهیم و از ایده های نو و فناوری های نوین استقبال کنیم.
وی افزود: البرز باید در ابعاد مختلف خلاق و پویا باشد و به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود.

طرح احداث بندر خشک استان البرز در دولت دهم با هدف رونق اقتصادی و تجاری در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ارائه شد و قرار براین بود که این طرح در کمترین زمان ممکن با مشارکت دولت ، بخش کشاورزی ، صنعت  و بازرگانی استان راه اندازی شود اما بنا به عللی تاکنون عملیاتی نشده است.

دراستان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …