جمعه , 14 اردیبهشت 1403

البرز نیاز به تخصیص اعتبار در کارگروه تخصصی خیران مدرسه ساز کشور دارد

رییس مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرز روز شنبه در نشست هماهنگی گردهمایی مسوولان مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به میزبانی البرزدر دهم آذرماه اظهارداشت: متاسفانه استان البرزپایین ترین سرانه فضای آموزشی را در سطح کشور دارد.

محمد رضا اسپرورین اظهارداشت: رشد مهاجرت در استان البرز بسیاربالاست که این موضوع مهم یکی از عوامل اصلی افزایش جمعیت دانش آموزی دراین استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار دانش آموزدر مدارس البرز تحصیل می کند،خاطرنشان کرد: متاسفانه ۴۸ درصد مدارس استان البرز ۲ نوبتی هستند.

اسپرورین یادآورشد: با همت جامعه خیرین مدرسه ساز کارگروه ویژه کشوری برای ارتقا کمی و کیفی فضاهای آموزشی استان البرز تشکیل شده است اما تا کنون اعتباری دراین کارگروه برای استان درنظر گرفته نشده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز که عضو هیئت مدیره جامعه خیران مدرسه ساز کشور نیزمی باشد، ادامه داد: کمیسیون مدرسه یار نیزدراین مجمع فعال شده است.

وی تصریح کرد: هفته آینده نیزهیات مدیره خیران مدرسه ساز کشورجلسه ای با رییس معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشورخواهد داشت تا در بوجه ۱۴۰۱ بودجه ای مناسب به پروژه های آموزشی اختصاص یابد.

اسپرورین تاکید کرد: برگزاری این گردهمایی برای استان البرز یک فرصت است که باید ازآن به نحو مطلوب با تدوین گزارشی جامع از زمان استان شدن البرز تا کنون به زبان آماری به بیان وضعیت فضاهای آموزشی درآن پرداخته شود.

احصاء نیازهای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش البرزهم گفت: تهیه گزارشی دقیق وکارشناسی شده از وضعیت فضای آموزشی به منظور ایجاد ذهنیت جدید نسبت به فضای آموزشی دراین استان به منظور ارائه در گردهمایی مسوولان مجمع خیرین مدرسه ساز کشوربه میزبانی البرز ضروری است.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: دراین گزارش به توفیقات آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله المپیادهای علمی،فرهنگی و کنکور پرداخته شود.

وی بیان داشت: برای تشریح وضعیت آموزش و پرورش البرز بویژه در بخش زیرساخت های آموزشی و تجهیزات نیاز به کارتیمی تا روز برگزاری گردهمایی کشوری در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این گزارش به وضعیت فرآیند ساخت فضاهای آموزشی، استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس، مقاوم سازی و تخریب مدارس هم توجه شود.

قاسمی یادآورشد: مشکلات استان البرز در این مجمع نیاز به دیده شدن دارد زیرا البرز از نظر محرومیت فضای آموزشی بعد از سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی تاکید کرد: همه باید پای کار باشیم تا استان البرز تا از خیران نیک اندیش که تا کنون خدمات ارزنده ای در اقصا نقاط کشور ارائه داده اند،میزبانی آبرومندانه ای داشته باشیم.

البرز و نیاز بالای آن به اعتبار

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز هم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۲ واحد آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد اما نیاز استان به فضای آموزشی هرسال به دلیل مهاجرت رشد بیشتری پیدا می کند.

علیرضا کارگر موقرافزود: البرزمتراکم ترین  و محروم ترین نقطه کشور از نظرسرانه آموزشی است ، یادآورشد: اعتبارات این اداره کل نیز در راستای ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی سازماندهی می شود.

وی عنوان کرد: از نظر کمبود سرانه فضای آموزشی نیازمند احداث ۸۰۰ کلاس درس در یک برنامه بلند مدت هستیم تا بتوانیم به میانگین کشوری بعد از ۱۰ سال برسیم.

سرپرست اداره کل نوسازی و توسعه مدارس البرز ادامه داد: سالانه نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی بیش از ۴۰۰ کلاس درس در استان البرز هستیم البته کارهای خوبی در این سالها  انجام شده  و اعتبارات چند برابری  شده است اما برای کاهش محرومیت آموزشی نیاز به حمایت خیرین و افزایش اعتبارات عمرانی داریم.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …