سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

سلامت دانش آموزان در اولویت آموزش حضوری قرار گیرد

فاطمه لباف عصر یکشنبه در نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج افزود: ما صدای جامعه دانش‌آموزی برای واکسیناسیون گروه‌های حساس دانش‌آموز قبل ‌از بازگشایی حضوری سال تحصیلی جدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم سلامت دانش‌آموزان درمحوریت برنامه ریزی قرارگیرد،افزود: یقین داریم که درآستانه آغاز سال تحصیلی جدید تصمیم آموزش و پرورش برای آموزش حضوری،غیرحضوری یا تلفیقی به سود دانش‌آموز خواهد بود و بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دُز واکسن تزریق شود.

لباف با بیان اینکه لازم است دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند، اضافه کرد: در مراکز واکسیناسیونبرای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مدارس ضروری است روند گسترش فعالیت های حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مورد توجه قرارگیرد.

نایب رییس مجلس دانش آموزی کشورادامه داد: باید حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس باشد تا خانواده ها نگران آموزش حضوری نباشند.

وی بیان داشت: توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت باکیفیت مطالبه دانش آموزان است.

لباف برعدالت در تامین فرصت های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد وافزود: لازم است افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری بر روش های غیرحضوری اقناع شود.

 مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیزگفت: برای بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی پیشگیری از کرونا هستیم.

مراد مالمیر با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در مدارس انجام‌شده است و هیچ مشکلی در رابطه با ساماندهی معلمان نداریم، افزود: ۸۶ درصد مدارس ناحیه چهار کرج دونوبته هستند.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از کلاس‌های درس این ناحیه  ۵۰ نفر به بالا هستند وبیش‌از ۱۰۰ کلاس بالای ۴۰ نفر در مقطع آموزش ابتدایی داریم.

وی خاطرنشان کرد:  برای حل معضل چندین ساله کمبود کلاس های درس در ناحیه چهار کرج ، ۱۴ پروژه خیرساز در حال بهره برداری و اجراست و رایزنی با خیرین برای کلنگ زنی پروژهای آموزشی دیگر نیز ادامه دارد.

مالمیر با بیان اینکه معلم و دانش‌آموز لازم و ملزوم همدیگر هستند،عنوان کرد: مدرسه با حضور معلم و دانش‌آموز هویت پیدا می‌کند و معلم عشق، علاقه و شادابی را با حضور دانش‌آموز احساس می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین‌بار در کنکور سراسری دانش‌آموزان ناحیه چهار کرج چندین رتبه تک‌رقمی و دو رقمی به دست آوردند.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در ارزیابی تمامی شاخص‌ها رشد کمی و کیفی حاصل شد.

مدیرآموزش و پرورش البرزدر ادامه به  افتتاح دو مجتمع بزرگ آموزشی رازی و قلم دراین ناحیه با حضورمسوولان کشوری و استانی از جمله سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآورشد: پروژه بزرگ مجتمع آموزشی رازی با ۴۸ کلاس درس متشکل از سه مدرسه ۱۶ کلاسه «شهید باب‌الله مومنی»، «شهید هادی آریایی» و «مرحوم میرزا علی‌اکبر ولی‌زاده» و امکانات سالن ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، سالن چند منظوره و سایت رایانه می باشد که با زیربنای ۸ هزار ۱۴۰ مترمربع و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان دراین ناحیه ساخته شده است.

مالمیرگفت: مجتمع آموزشی قلم با ۴۰ کلاس درس متشکل از مدرسه ۲۴ کلاسه قلم ۱، و ۱۶ کلاسه قلم ۲ نیز با زیربنای ۶ هزار ۹۰۰ مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در ناحیه چهاراحداث شده که دارای امکاناتی نظیر سالن ورزشی، نمازخانه، کتابخانه و سایت رایانه است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که یک سوم آن در مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …